piątek, 29 marca 2024 napisz DONOS@
Forum ogólne

 Nowy temat  |  Spis tematów  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Zaloguj   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
Podział administracyjny Łomży

Dzien dobry, jestem dość nowy w Łomży, przybyłem z drugiego końca Polski i chciałbym zasymilować się jak najlepiej z miejscową ludnością :) Czytam wiele o historii miasta, nauczyłem się korzystając z map, danych teryt wszystkich ulic na pamięć, ale nie do końca czaję podział miasta na osiedla, umowne dzielnice. Stąd mam parę pytań. Najpierw zarysujmy problem. Według danych rejestru TERYT GUS-u Łomża podzielona jest na 7 cześci: Kraska (0957258), Łomżyca-Przedmieście (0957264), Pociejewo (0957270), Rembelin (0957287), Rybaki (0957293), Skowronki (0957301), Zawady-Przedmieście (0957318). Wydaje się to proste, ale Wikipedia mówi troszkę co innego, mianowicie, że Łomża składa się z czterech zwyczajowych dzielnic: Stare Miasto, Południe, Łomżyca, Kraska. Dorzućmy do tego osiedla, które w rozporządzeniach UM nie mają nazw, a jest ich 15 – lista osiedli z ulicami: http://www.lomza.pl/index.php?wiad=8945 . Z kolei zwyczajowo wyróżnia się więcej osiedli, które nie do końca pokrywają się z numerami osiedli i ulicami: os. Skarpa, os. Pociejewo, os. Jantar, os. Górka Zawadzka, os. Mazowieckie, os. Konstytucji, os. Armii Krajowej, os. Medyk, os. Zawady-Przedmieście, os. Łomżyca, os. Nowa Łomżyca, os. Maria, os. Narew, os. Staszica, os. Słoneczne, os. Parkowe, os. Młodych, os. Skowronki, os. Kraska, os. Przemysłowe, os. Rembelin, Starówka, os. Monte Cassino – 23 osiedla zacytowane z Wikipedii - i zaczyna się zabawa :D
1. Skowronki a Łomzyca/Łomżyca Przedmieście – jak wyodrębnić SkowronkI? Czy to część Łomżycy? Jakie ulice można uznać za graniczne Skowronek (Skowronków)?
2. Osiedle Narew a osiedle Maria – mapy często zazębiają te obszary, które ulice obejmuje każde z nich?