Nowy temat | Spis tematów | Przejdź do wątku | Szukaj | Zaloguj | Poprzednia wiadomość | Następna wiadomość |
Re: Czy na Dmowskiego budują drogę zamiast planowanej kolei CPK??? |
@ artaras , tego baranka o ścianę to pewne ty już nie raz przećwiczyłeś, skoro piszesz takie bzdury :) CPK ... Aż 670 km linii ma pozwolić rozwinąć pociągom prędkość 250 km/h i więcej, 740 km umożliwi przejazd z prędkościami od 200 do 250 km/h, a 190 km umożliwi prędkość maksymalną 160 km/h. 1100 km mają stanowić linie dwutorowe, a 500 km - jednotorowe. Przy średniej 160 km/h. do Warszawy ok. 1 godz. 20 minut . Są inwalidzi, ludzie starsi czy młodzi i są w kwiecie wieku , a na tyle biedni, że ... nie każdy ma własny samochód czy i prawo jazdy ! Piszesz : ... \"obecnie tez kazdy odcinek jest juz robiony oprocz obwodnicy Łomży bo ciezko wybrac tu konkretnego i dobrego wykonawce. Wszyscy sie obudza z reka w nocniku a łomża bedzie na swieczniku ze cala trasa zrobiona tylko nasza obwodnica w lesie.\" - i o czym ma to niby świadczyć , co to niby za przykład , twierdzisz, że kolej w Łomży nie będzie, bo tylko my w całej Polsce mamy problemy z wykonawcami ? wszędzie jakoś idzie a tylko u nas nie :)))) Co to za argument ? Piszesz : ... \" w tym chorym kraju nie ma kasy na szpitale edukacje a znajda sie na tory trzeciej kategorii? Planowac to mozna sobie patykiem na wodzie bo tyle wyjdzie z tych planow\" - to zanim zaczniesz się głupio mądrzyć , poczytaj na temat projektu pod nazwą CPK , oraz o unijnym programie \"Łącząc Europę\" i o CEF Transport – unijnym programie wspierającym rozwój sieci transportowej na kontynencie, a dowiesz się o źródłach finansowani tej inwestycji. ___________________ Możesz i sobie poczytać ile to kasy Polska JUŻ dostała od Unii , z różnych programów pomocowych - z KONKRETNYM PRZEZNACZENIEM NA POLSKIE KOLEJE - w latach 2014-2020. W większości na wszystko kasę da znienawidzona Unia, która propaguje rozwój sieci połączeń kolejowych w Polsce, jak i w całej Europie. Wcześniej czy późnej, ale ta kolej będzie. Nowych autostrad już raczej nie będzie się budować a Unijna kasa , choćby i z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko musi być jakoś wydana. Nawiasem pisząc, to rząd ma już problemy z wydaniem przyznanych funduszy, a zbliża się nowy budżet i nowa kasa z perspektywy unijnej na lata 2021-2027. W obecnej perspektywie finansowej UE na lata 2014-2020 inwestycje kolejowe wspierane są z trzech źródeł: - instrumentu Łącząc Europę – ponad 3,5 miliardów euro, - Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko – około 5 miliardów euro, - regionalnych programów operacyjnych. \"Między innymi dlatego trwają rozmowy między Ministerstwem Inwestycji i Rozwoju a Komisją Europejską na temat tzw. fazowania skomplikowanych projektów kolejowych, czyli przeniesienia ich części na kolejną perspektywę finansową UE\\\" – mówi szef resortu inwestycji i rozwoju Jerzy Kwieciński. __________ ... a tu tak się miała sytuacja jeszcze w 2018roku : \"Są pieniądze na kolej, ale nie ma jak ich wydać . Na znaczące przyspieszenie inwestycji w infrastrukturę kolejową nie ma co liczyć. Na przeszkodzie stoją ciągnące się od wielu lat braki w kadrze inżynierskiej i zaległości w dokumentacji geodezyjnej. Z tych powodów po raz kolejny nie wykorzystamy unijnych pieniędzy na modernizację linii kolejowych. Inwestycje w infrastrukturę kolejową W obecnym budżecie unijnym, rozpisanym na lata 2014-2020, wydatki na rozbudowę i modernizację linii kolejowych do 2023 r. (koszty muszą być rozliczone własnie do końca 2023 roku) mają wynieść ponad 66 mld zł, z czego dofinansowanie z funduszy UE ma stanowić ponad 40 mld zł. Z wydaniem tej kwoty mogą być problemy.\" Umiesz czytać : wydatki na rozbudowę i modernizację linii kolejowych do 2023 r. (koszty muszą być rozliczone właśnie do końca 2023 roku) ... 66 mld zł, z czego dofinansowanie z funduszy UE ma stanowić ponad 40 mld zł.
|
Odpowiedz na tę wiadomość | Wyświetlaj płasko | Nowszy wątek | Starszy wątek |