czwartek, 28 marca 2024 napisz DONOS@
Forum ogólne

 Nowy temat  |  Spis tematów  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Zaloguj   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
Kto ma interes w sianiu niezgody ?

Rezerwa kolejowa była wyznaczona w dawnych latach na terenach które nie były zabudowane. Były poza miastem. Te wybiegi białegostoku mają chyba na celu szukanie pretekstu do skreślenia budowy kolei w Łomży, bo to konkurencja i leczenie kompleksów.

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: Kto ma interes w sianiu niezgody ?

e tam, głupoty PiSzesz :)

Jest miejsce na tory, bez większych problemów można puścić kolej do centrum miasta, szlakiem już istniejącej linii , ( teraz towarowej ) przez tereny przemysłowe - a później wykorzystać tereny rezerwy towarowej.

Kolej powinna dochodzić do centrum miasta i tam wejść w kompleks centrum przesiadkowego. Po co miastu kolej, czytaj dworzec kolejowy kilka kilometrów za miastem ? MPK tam puścisz czy TAXI ?
W dużo większych, jak i mniejszych aglomeracjach , linia kolejowa prowadzi przez miasto i nie ma problemów, ludzie żyją a i chwalą sobie bliskość dworca.

Nie panikuj ! :)))))

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: Kto ma interes w sianiu niezgody ?

Przecież to zwykła kiełbacha wyborcza i to już ostro nieświeża. A tak oczyma wyobraźni widzę korki w mieście podczas przejazdu pociągu i co nieraz jakiś wypadek na którymś przejeździe a będzie ich kilka.

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: Kto ma interes w sianiu niezgody ?

nie,dotyczy ciebie postęp technologiczny ?
Przez Sikorskiego i Wojska Polskiego i jeszcze ... można zrobić wiadukty tj. skrzyżowania bezkolizyjne lub i tunel. O koszta się nie martw . W większości na wszystko kasę da znienawidzona Unia, która propaguje rozwój sieci połączeń kolejowych w Polsce, jak i w całej Europie. Wcześniej czy późnej, ale ta kolej będzie. Nowych autostrad już raczej nie będzie się budować a Unijna kasa , choćby i z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko musi być jakoś wydana.
Nawiasem pisząc, to rząd ma już problemy z wydaniem przyznanych funduszy, a zbliża się nowy budżet i nowa kasa z perspektywy unijnej na lata 2021-2027.

W obecnej perspektywie finansowej UE na lata 2014-2020 inwestycje kolejowe wspierane są z trzech źródeł:
- instrumentu Łącząc Europę – ponad 3,5 miliardów euro,
- Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko – około 5 miliardów euro,
- regionalnych programów operacyjnych.

\"Między innymi dlatego trwają rozmowy między Ministerstwem Inwestycji i Rozwoju a Komisją Europejską na temat tzw. fazowania skomplikowanych projektów kolejowych, czyli przeniesienia ich części na kolejną perspektywę finansową UE\" – mówi szef resortu inwestycji i rozwoju Jerzy Kwieciński.



__________
... a tu tak się miała sytuacja jeszcze w 2018roku :

\"Są pieniądze na kolej, ale nie ma jak ich wydać .
Na znaczące przyspieszenie inwestycji w infrastrukturę kolejową nie ma co liczyć. Na przeszkodzie stoją ciągnące się od wielu lat braki w kadrze inżynierskiej i zaległości w dokumentacji geodezyjnej. Z tych powodów po raz kolejny nie wykorzystamy unijnych pieniędzy na modernizację linii kolejowych.
Inwestycje w infrastrukturę kolejową
W obecnym budżecie unijnym, rozpisanym na lata 2014-2020, wydatki na rozbudowę i modernizację linii kolejowych do 2023 r. (koszty muszą być rozliczone własnie do końca 2023 roku) mają wynieść ponad 66 mld zł, z czego dofinansowanie z funduszy UE ma stanowić ponad 40 mld zł. Z wydaniem tej kwoty mogą być problemy.\"

... 66 mld zł, z czego dofinansowanie z funduszy UE ma stanowić ponad 40 mld zł.

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: Kto ma interes w sianiu niezgody ?

Pieniądze na budowę linii kolejowych do CPK,
PiS chce zleżeć unijnym programie \"Łącząc Europę\".
Spółka CPK liczy m.in. na CEF – unijny program wspierający rozwój sieci transportowej na kontynencie.
CEF Transport zakłada wsparcie rozbudowy szlaków drogowych, kolejowych i lotniczych, terminali drogowo-kolejowych, w tym stworzenie nowoczesnych sieci szybkich kolei czy budowę dogodnych połączeń kolejowych między portami lotniczymi a miastami.

Centralny Port Komunikacyjny to nie tylko nowy Port Lotniczy Solidarność ,
to także inwestycje kolejowe: budowa węzła przy lotnisku, a także 1600 km nowych sieci połączeń między CPK i Warszawą a średnimi i dużymi polskimi miastami. tzw. szprychy . A jedna z nich właśnie prowadzi z Warszawy , przez ŁOMŻĘ, do Giżycka. Spodziewany koszt całej inwestycji to ok. 35 mld zł. Jednym z potencjalnych źródeł finansowania jest właśnie CEF.

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: Kto ma interes w sianiu niezgody ?



Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: Kto ma interes w sianiu niezgody ?

Gdyby budowa kolei miała dojść do skutku w niedalekiej przyszłości - na Dmowskiego nie budowano by drogi mającej połączyć Sikorskiego z Wojska Polskiego.

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: Kto ma interes w sianiu niezgody ?

Nie ma co się łudzić, że będzie przyzwolenie społeczne na kolej w środku miasta, ludzie na to nie pozwolą (ze mną nie ma problemów chociaż miałbym tory 50 metrów od domu, jasne żebym chciał kolej w Łomży). W tym kraju jest zbyt dużo kołtuństwa dlatego są problemy z dużymi infrastrukturalnymi przedsięwzięciami. Ludzie chcą na takich rzeczach zarabiać krocie i zawsze będzie walka. Nie ma szans m.in. na energetykę jądrową. Żeby cokolwiek się ruszyło Polak musie mieć dopiero pętlę na szyi.

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: Kto ma interes w sianiu niezgody ?

... tą drogę buduje miasto, a projektowana była dużo wcześniej niż PiS przedstawił swoje plany , co do powstania CPK. Kolej to będzie \"jechała \" do Łomży jeszcze i z kilka lat a i to nie wiadomo jak ostatecznie trasa będzie przebiegać, więc miasto działa.

... ludzie nie pozwolą, a ile to tam tych ludzi mieszka w tym rejonie w stosunku do ogólnej liczby mieszkańców miasta , którzy na pewno wolą dworzec kolejowy w centrum, niż gdzieś po za miastem.

Tak czy siak, ta kolej za 8-12 lat już ruszy przez Łomżę do Giżycka.

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: Kto ma interes w sianiu niezgody ?

Na miejscu osób zamieszkujących w pobliżu planowanej linii nie obawiałbym się o hałas i bezpieczeństwo. Pewnie będzie jeden pociąg na dobę - wzorem naszej komunikacji miejskiej z której nikt nie chce korzystać po zapoznaniu się z rozkładem jazdy niektórych linii :-)

„Prawda jest największym wrogiem państwa.“
Joseph Goebbels.

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: Kto ma interes w sianiu niezgody ?

I tak, nadal szczekają najgłośniej ci - którzy mieszkają POZA miastem, albo ci których to nie będzie dotyczyć i nawet raz z tej \"infrastruktury\" nie skorzystają... byle tylko BYŁA bla bla bla, bo chiny, bo świat.... bla bla bla.
w pobliżu żyć będzie cięzko i niebezpiecznie... a to hałas, a to zakorkowane miasto, a to jakis wypadeczek. Mamy jedną nitkę tych torów, a ludzie i tak potrafią pod tą towarówkę wpaść, wiec co będzie gdy sie puści środkiem miasta? Ktoś sobie pomyśli, że \"turyści\"... ale który by tu chciał zostać nawet na jeden dzień skoro w samym mieście nic nie ma?
0-22, jestes bardzo w temacie, bardzo sie tym \"interesujesz\" bo pewnie jestes gdzieś w środku... ale też napisałeś \" O koszta się nie martw\"- wiec nie martwmy się o koszta i puśćmy nitkę bokiem miasta. Pochwal się tylko jeszcze, ile metrów od torów ty bedziesz mieszkał? Coś czuje że baaaaardzo daleko, co daje ci możliwość najgłośniejszego szczekania w internecie.

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: Kto ma interes w sianiu niezgody ?

@ByleJaki
Nie będę dyskutował w kwestii nicku. Mówi sam za siebie ;)
Jednak ad meritum - ja, jako mieszkaniec naszego miasta, teraz pozwolę sobie na tę zuchwałość i zaszczekam, chociaż pewnie Ci się to nie spodoba. Trudno. Jeszcze się taki nie urodził, co by wszystkim dogodził.
Kolej biegnąca z dala od centrum miasta jest niewypałem, co doskonale widać chociażby po Ostrołęce. Wystarczy zobaczyć opinie o tamtejszej stacji w Mapach Google...
Nawet w takim Białymstoku dworzec PKP jest w bezpośrednim sąsiedztwie PKS-ów. I tak są utrudnienia w przedostaniu się z jednego na drugi w postaci rdzewiejącego przejścia nad torami, ale niedługo będą budować przejścia podziemne, więc problem zniknie. A teraz spójrzmy na Białystok Fabryczny. Życie kwitnie tam bujnie, jak nigdzie indziej. Oczywiście, jeśli chodzi o życie roślinne.
Poza tym podtrzymuję wszystko, co pisali 0-22 i fabian.
Skoro nam w Łomży majaczy na horyzoncie jakaś mglista, bo mglista, ale jednak obietnica, to wykorzystajmy ten moment dziejowy i ucząc się na cudzych błędach, bądźmy mądrzejsi. Dla dobra miasta. Chyba nie chcemy być jakąś wiochą za torami. Absolutnie bez obrazy dla Ostrołęczan.

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: Kto ma interes w sianiu niezgody ?

Z załączonej mapki wynika ,że te tory przez Łomżę kończą się w Giżycku ,to ma być to połączenie ze światem -LUDZIE ,smaczna kiełbaska wyborcza ,nie?

Tomecki101

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: Kto ma interes w sianiu niezgody ?

Tusk jaki był to był, miał dziadka w wermachcie czy nie miał, możei rudy ale obwodnice Zambrowa zbudował. A ekipa Prezesa blokuje obwodnice Łomży, wypuszczając kolejne obietnice.

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: Kto ma interes w sianiu niezgody ?

Może i kiełbasa wyborcza, ale jakby nie było, do Giżycka jeździ sporo warszawiaków. To ważny ośrodek żeglarski, więc ma to ręce i nogi.



Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: Kto ma interes w sianiu niezgody ?

re; krzaku7101
masz połączenie do Warszawy i dalej do CPL Solidarność ,
a co ty byś chciał przedłużenia linii do Kaliningradu ,
to nazywasz szerokim światem ,
tego ci brak :)


re; ByleJaki
, tak mieszkam dość daleko od dworca PKS , jakieś 2km w linii prostej i raczej bardzo rzadko będę korzystał z tej kolei , po prostu przemieszczam się autem.
Ale trzeba patrzeć perspektywicznie a nie każdy młody człowiek czy i starszy wiekiem, ma swój prywatny samochód i prawo jazdy ( z różnych względów, choćby i zdrowotnych ) a dojechać do szkoły, na studia, do urzędów w Stolicy, na lotnisko, do lekarza, szpitala, kina, teatru, muzeum , na mecz na stadion czy i nawet w drugą stronę, na wczasy lub weekend na Mazury , jakoś trzeba.
Z tym niby hałasem i niebezpieczeństwem , to nie panikuj.
Składy pociągów , te nowej generacji są dość ciche, po za tym zwalniają, są ograniczenia prędkości na terenie miast, a w newralgicznych punktach np. gdzieś blisko blok mieszkalny, to montuje się bariery dźwiękochłonne,

O jakich ty wypadkach piszesz ?
np. przejazd kolejowy przez ul. Piłsudskiego, nie jest strzeżony, brak tam teraz szlabanów kolejowych a takowe mają być zamontowane , gdyby powstała ta kolej i znacząco wzrósł ruch na linii ( obecnie ile składów towarowych dziennie, a raczej tygodniowo dojeżdża do centrum ? )
W innych miejscach jest teren i możliwość zrobienia wiaduktów, estakad , tzw. skrzyżowań/przejazdów bezkolizyjnych.

... i o jakich ty korkach piszesz ?
Zastanów się , ILE tych połączeń dziennie , tak właściwie potrzeba, by mieć kontakt ze światem ?

DWA do Stolicy ;
- rano , tak aby do Warszawy dotrzeć ok. 7:00 - 8:00 ( wyjazd z Giżycka 3 -3,5 godziny wcześniej np. ok. 4:30 - 5:00 ) - to przejazd przez Łomżę ok . 6:00 JAKI TY WTEDY MASZ RUCH DROGOWY W MIEŚCIE , JAKIE KORKI ? )
- wieczorem, tak aby moc wrócić , nawet i ok. 18-19 z ŁOMŻY - masz o tej porze korki i duży ruch drogowy w mieście , czy raczej \"puchy\" , PUSTE ULICE ? ) - to w Stolicy ok. 19:00 - 20:00.


DWA do Giżycka ;
- rano , tak ok. 10:00- 11:00 w ŁOMŻY ( wyjazd z W-wy ok. 8:30 - 9:00 ) w Giżycku na 12:00 - 13:00 .
- późnym wieczorem np. ]21:00 - 22 : 00 w ŁOMŻY ( wyjazd z W-wy ok. 19:30 - 20:30 ) w Giżycku na ok. 23:00 - 24:00 .

MASZ W TYCH GODZINACH JAKIEŚ KORKI ? , NO I ZAUWAŻ , ŻE MIASTO SIĘ WYLUDNIA, A JAK RUSZY VIABALTICA I OBWODNICA ŁOMŻY , TO RUCH DROGOWY W MIEŚCIE JESZCZE SIĘ ZNACZĄCO ZMNIEJSZY.

Oczywiście to tylko MINIMUM , ewentualnych połączeń,
ot, taka moja wizja/propozycja , ALE może być i więcej połączeń , jak będzie taka potrzeba, będą klienci i kasa. Od przybytku, głowa nie boli.

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: Kto ma interes w sianiu niezgody ?

\"tak mieszkam dość daleko od dworca PKS , jakieś 2km w linii prostej i raczej bardzo rzadko będę korzystał z tej kolei , po prostu przemieszczam się autem.\"

i na tym juz skonczylem czytac, rzucilem na reszte tylko okiem.
prośba, włączaj sobie co godzine, czy trzy klakson pociągowy(najlepiej w sluchawkach, na pełnej mocy),
do tego zaraz po klaksonach prosze o wyszukanie dzwieku przejezdzajacego ciezkiego pociagu towarowego, po nierownych torach ;]
a nastepnie, przejedz sie chociaz raz pilsudskiego/legionow w czasie kiedy ten pociag wjezdza do miasta ;] Co prawda godziny wjazdu ma nieregularne, ale sprobuj poczekac te 30 minut, na jak to wspomniales \"pustych ulicach\".

Jak napisalem w 1 poscie. to jest polska, nie chiny czy inne niemcy. Ok, przez 1wszy tydzien moze by i wygladalo ok... a co pozniej?
Cytat, pierwszy z googli: \"Mieszkańcy domów położonych przy Linii Hutniczej Szerokotorowej w Olkuszu i Bukownie mają dość hałasu przejeżdżających ciężkich i wielkich pociągów z Rosji. Niektóre gospodarstwa położone są zaledwie kilkanaście metrów od torów.\"

Tak sie upierasz o te tory, ależ oczywiscie. Budowac ile można ! Tylko w innym miejscu, nie w srodku miasta.

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: Kto ma interes w sianiu niezgody ?

Wg nowych przepisów maszynista nie może już trąbić , używać klaksonu przed przejazdami strzeżonymi, gdzie zamontowane są szlabany i sygnalizacja świetlna lub gdzie pracuje dróżnik.

... a co do przejazdu przez Piłsudskiego, to akurat piszesz bzdury, (kiedy ty tam stałeś 30 minut ? ) bo bardzo CZĘSTO z niego korzystam i NIGDY dłużej , jak 10-12 minut tam nie stałem .
A I TO TYLKO DLATEGO , że tam nikt specjalnie nie panuje nad czasem zamykania przejazdu, po prostu tak nieregularnie i rzadko jeżdżą tam składy kolejowe, że nie jest to dograne organizacyjnie . Raz się zamknie wcześniej , drugim razem później i to samo z otwarciem szlabanu - nikomu z kolejarzy się nie spieszy, nikomu z nie zależy na czasie. Sam skład kolejowy na przejazd przez tą ulicę potrzebuje 2-3 minuty ( a nowoczesne składy pociągów osobowych nie są długie ) , no i wystarczy zamknąć przejazd max. na 3-4 min. wcześniej a otworzyć i minutę po przejechaniu pociągu, proste ?

No i jeszcze jedno : tam korki często nie są spowodowane przez pociąg,
- szczególnie tak ok. 7:30 i między 15tą a 16tą -

po prostu w Łomży na Piłsudskiego, to pociąg czasami i czeka na możliwość przejazdu. :)

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: Kto ma interes w sianiu niezgody ?

Ludzie spójrzcie na Suwałki. Tam będzie modernizowana linia kolejowa idąca przez miasto. Parametry będą na 200 km/h, czyli podobnie jak linie do CPK.
I nie będzie żadnych przejazdów kolejowych, tylko WIADUKTY.

W Łomży, jeśli kolej będzie chciała zbudować linię przez centrum, to również będzie musiała zbudować WIADUKTY.

Jeśli chcecie wiedzieć, jak wygląda wiadukt kolejowy to zapraszam na ul. Poznańską w Łomży. Tam się ostał jeden. Kiedyś górą szły tory do Bawełny

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: Kto ma interes w sianiu niezgody ?

W centrum miasta powinno być zlokalizowane CENTRUM PRZESIADKOWE ; autobusy dalekobieżne, miejskie i pociągi w jednym miejscu, tak jak w innych miastach w Polsce i cywilizowanej części Europy.
Dworzec za miastem, to problemy dla pasażerów.
W przypadku kolei zasada jest prosta - albo kolej jest blisko i jest wygodnie, albo nikt z niej nie korzysta. Daleko nie trzeba szukać - wystarczy zobaczyć, jak to wygląda w Ostrołęce, gdzie stacja PKP jest 5 km od centrum miasta.
Jak to jest możliwe, że kolej w centrum nie przeszkadza w tysiącach miast na świecie i w dziesiątkach innych miast w Polsce a w Łomży nagle ma przeszkadzać ?
Jest rezerwa terenów i w tym pasie pustki, na terenie planowanej kiedyś linii mało zabudowań, komisy samochodowe itp...
trzeba to wykorzystać i budować tory.

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: Kto ma interes w sianiu niezgody ?

Jako ciekawostkę podam info dla tych , co mentalnie zatrzymali się w PRLu
i twierdzą, że pociągi zawsze powodują hałas. Otóż nie, składy kolejowe nie muszą być głośne.
Obecnie, nowoczesne pociągi jeżdżą szybciej i ciszej.
Wraz z nowymi technologiami i dyrektywami unijnymi , do końca tej dekady , ma zniknąć problem skrzypiących, piszczących, zgrzytających, hałaśliwych pociągów.
Decydenci UE chcą poprawić komfort życia i wymusić na przewoźnikach unowocześnianie taboru. A jako że hałas ma ścisły związek z hamowaniem składów kolejowych, uradzono, że konieczna jest… wymiana kół. Dokładniej – wstawek hamulcowych. Z żeliwnych na kompozytowe.

„TSI Hałas” od 8 grudnia 2024 roku ma być obowiązującym prawem UE.

Obecnie nowe wagony osobowe mają tzw. ciche wózki, nowoczesne koła monoblokowe i hamulce tarczowe, co przekłada się na wysoki komfort akustyczny podróży w nich, jak i na ogólny emitowany poziom hałasu.
Hałas generują wagony towarowe z kołami obręczowanymi, ale i na to są już sposoby.
W unijnych dokumentach, m.in. przyjętym niedawno rozporządzeniu Komisji Europejskiej, czytamy, że „kompozytowe wstawki mogą zmniejszyć poziom hałasu nawet o 10 dB, co odpowiada 50 proc. redukcji hałasu słyszalnego dla ludzi”. Nowocześniejsze systemy hamulcowe gwarantują nie tylko znaczne wyciszenie pociągów, lecz również poprawę bezpieczeństwa. Krótszą drogę hamowania.

Wiele tu też zależy od stanu torów, a te mają już być budowane w nowych , cichych technologiach i przystosowane do prędkości 200-250km/h ( oczywiście takich prędkości pociąg jadąc przez miasto nie rozwija, a zwalnia do 20-30km/h).
W krajach Europy zachodniej, np. Szwajcarii , gdzie normy hałasu są wyśrubowane do granic absurdu, pociągi osobowe jadą przez środek miast, dosłownie pod oknami mieszkańców w sposób niemalże bezszelestny ( no może trochę i przesadziłem , ale da się spać i spokojnie mieszkać ) .

... i jeszcze jedno :
Gdyby polskie pociągi osiągały prędkość około 200 km na godzinę, to podróż między miastami trwałaby 1,5 do 2 godzin. W takiej sytuacji kolej wygrywałaby z transportem lotniczym, choćby dlatego, że lotniska zwykle znajdują się poza miastem, a pociągi wjeżdżają na dworce w centrum.

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: Kto ma interes w sianiu niezgody ?

dobra, wazne pytanie. komu liżesz?

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: Kto ma interes w sianiu niezgody ?

... słuchaj, nikt cię tu nie obrażał , ale ciooto, jak ty tak, to ja ci odpiszę : chooj ci w doopę :)

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: Kto ma interes w sianiu niezgody ?

Re: krzaku7101
A dokąd chciałbyś jechać?
To są NOWE linie. Giżycko ma już połączenie kolejowe np. przez Olsztyn z Toruniem...
_______________________-

... & vice versa!

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: Kto ma interes w sianiu niezgody ?

Nie ma co podać w entuzjazm nawet jakby jakimś cudem miało sie to stać i kolej miała by się pojawić to bardzooooo szerokie grono znajdzie się przeciw. Łomżyniacy są gorsi niż górale w/s budowy zakopianki zawsze z oporem i kołtuństwem. Tak było gdy to biznesmeny za pomocą nacisków ratusza blokowali budowę Venedy. Obwodnica gotowa Kupisk czeka na otwarcie i rozstrzygniecie odwołania i tak jest ze wszystkim. Tu do cywilizacji ludzie odwracają się Du*pą. Te miasto jest jak opuszczony peger.

—-


Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: Kto ma interes w sianiu niezgody ?

Kolej powstanie chociażby z tego względu, iż prowadzić ma przez Orzysz. Nie muszę chyba pisać, jaką ma to wagę strategiczną dla Warszawy...
A, że u nas trochę kołtunów, to już zawdzięczamy komuchom. Polska takie miała szczęście - najpierw po krótkim okresie wolności napadają, potem agresor, już po stronie sprzymierzeńców, kolonizuje na pół wieku (niestety, przede wszystkim mentalnie - czego tragiczne skutki mamy też przez ostatnie 30 lat na Wiejskiej i na Krakowskim Przedmieściu).

Odpowiedz na tę wiadomość
 Wyświetlaj drzewo   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 


 Logowanie użytkownika
 Imię (nazwa) użytkownika:
 Hasło:
 Pamiętaj mnie:
   
Nie masz konta? - Zarejestruj się
 Nie pamiętasz hasła?
Podaj Twój e-mail albo nazwę użytkownika poniżej a nowe hasło zostanie wysłane na e-mail skojarzony z Twoim profilem.


Posty, których jedynym celem jest kopiowanie artykułów prasowych lub reklama - będą kasowane

Ogłoszenia płatne


Formatowanie tekstu
Za treść wpisów odpowiedzialność ponoszą ich autorzy.
phorum.org