Nowy temat | Spis tematów | Przejdź do wątku | Szukaj | Zaloguj | Nowszy wątek | Starszy wątek |
PG 4 w Lomzy - co dalej? |
Jestem rodzicem ucznia. Rodzicem na tyle dobrym , na ile potrafie. Moje wszelkie dzialania maja w zasadzie jeden cel - chce wychowac swoje dziecko w poczuciu odpowiedzialnosci, w poczuciu wewnetrznej sily i stabilizacji. W poczuciu, ze cokolwiek sie nie zdarzy, zawsze bedzie kochalo swoja ojczyzne i znajdzie w niej oparcie. Nawet, a moze w szczegolnosci wlasnie te "mala" ojczyzne. Tymczasem dzieki slabej polityce oswiatowej wladz miasta (a moze i nawet jej braku ) rysuje sie przed dziecmi PG nr 4, rodzicami i wszystkimi pracownikami wizja utraty wielu bardzo waznych rzeczy. Pan Prezydent odpowiedzialny za oswiate w naszym miescie wlasciwie powzial juz decyzje o likwidacji szkoly. Nazywa te operacje jedynie "wlaczeniem" do PG nr 3, kiedy wszyscy zainteresowani dokladnie zdaja sobie sprawe, iz bedzie to jej koniec. Nie przemawiaja do Niego argumenty mowiace o tym, iz poza elementami ekonomicznymi tej decyzji, istnieja jeszcze elementy spoleczne i wychowawcze. Czy ekonomia ma byc i bedzie jedynym wyznacznikiem myslenia i dzialania? Czy zawsze jako obywatele bedziemy skazani na ponoszenie konsekwencji nieprzemyslanych do konca decyzji ludzi, ktorzy tak naprawde pojawiaja sie "na chwile"? Zastanawiam sie, czy autor tego projektu zdaje sobie sprawe z niematerialnej ceny tej decyzji. Poczawszy od tozsamosci i bezpieczenstwa dzieci, poprzez miejsca pracy kadry nauczycielskiej i pracownikow obslugi, a skonczywszy na rodzicach, ktorzy zaufali tej szkole i ludziom tam pracujacym. W jaki sposob mam wytlumaczyc dziecku te decyzje? Czy jestem w stanie mu naswietlic przyszlosc, w ktorej bedzie placic podatki, ale prawa do glosu nie bedzie posiadalo? Kolejna lekcja samo-rzadnosci ??? Niektorym ludziom nalezaloby wytoczyc proces myslenia. S. J. Lec
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: PG 4 w Lomzy - co dalej? |