Nowy temat | Spis tematów | Przejdź do wątku | Szukaj | Zaloguj | Nowszy wątek | Starszy wątek |
Powróćmy nad Narew ! cz. LXXXVI |
Turystyką i rekreacją zajmowało się znacznie więcej Łomżan niż sportem. Aktywność wioślarska uzależniona była od ilości posiadanych środków finansowych, ilości czasu wolnego po pracy, a także od ilości posiadanego sprzętu. R. Kobendza informuje, że w 1898 r. posiadaczem klepkowej hamburki ze sternikiem był inż. Franciszek Przecławski, a drugą przekazało 22 czerwca 1900 r. Warszawskie Towarzystwo Wioślarskie dla starających się o zarejestrowanie Łomżyńskiego Towarzystwa Wioślarskiego. W 1902 r. wioślarze łomżyńscy posiadali sześć łodzi, z których jedną ofiarowało Warszawskie Towarzystwo Wioślarskie, a dwie sprzedało na dogodnych warunkach. W 1911 r. tabor pływający Łomżyńskiego Towarzystwa Wioślarskiego składał się z dziewięciu łodzi, w tym z czterech z ruchomymi siedzeniami. Wśród tych czterech dwie posiadało odsadnie z dulkami. Odsadnie, dulki i ruchome siedzenia były nowoczesnym środkiem technicznym wykorzystującym dźwignie do zwiększenia efektu pracy wiosła. Studia Łomżyńskie nr VII cdn. .............................................. Wydawnictwo Łomżyńskiego Towarzystwa Naukowego czesław
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Wyświetlaj drzewo | Nowszy wątek | Starszy wątek |