Gminy dorzucą się do budowy drogi Łomża – Śniadowo?
„Zarząd Województwa Podlaskiego, mając na uwadze jej istotne znacznie i oczekiwania społeczne w tym względzie, niezmiennie będzie podejmował wszelkie konieczne działania, niezbędne dla urzeczywistnienia celu, jakim jest jej pełna i kompleksowa przebudowa” - napisał marszałek województwa Jerzy Leszczyński w odpowiedzi na list posła Lecha Kołakowskiego, który obawiał się czy droga wojewódzka nr 677 Łomża – Śniadowo, po pierwszym unieważnionym przetargu, będzie modernizowana. - Pragnę podkreślić, iż administracja drogowa i sam Zarząd Województwa, nie zamierza zrezygnować z realizacji przedmiotowego zadania inwestycyjnego – zapewnia marszałek, który przy okazji pisze o „niezwykle pożądanej i oczekiwanej” partycypacji w kosztach modernizacji drogi lokalnych samorządów.
Poseł Kołakowski list do marszałka Leszczyńskiego w sprawie drogi Łomża – Śniadowo napisał w połowie czerwca, po tym jak Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku unieważnieni przetarg na wybór wykonawcy remontu tego fragmentu drogi wojewódzkiej nr 677. Powodem decyzji były znacznie wyższe oferty cenowe niż środki jakie zabezpieczono na realizację zadnia. Poseł Kołakowski apelował do władz województwa o zwiększenie puli środków przeznaczanych na realizację tej inwestycji.
W odpowiedzi marszałka, którą w całości publikujemy jako załącznik do tej informacji, Jerzy Leszczyński zapewnia, że władzom województwa zależy na realizacji tej inwestycji.
- Droga wojewódzka nr 677, jest z całą pewnością jednym z głównych priorytetów działań samorządu wojewódzkiego w sferze infrastruktury transportowej regionu – pisze marszałek informując posła o planach ogłoszenia kolejnego przetargu na jej modernizacją (ogłoszenia przetargowe zostały opublikowane we wtorek – dop. red.). Odnosząc się z kolei do proponowanego przesunięcia środków, informuję, iż zabieg taki w ramach ograniczonej ich puli, nie rozwiązuje istoty problemu, gdyż lista pilnych inwestycji drogowych, zgodnych z rankingiem Regionalnego Planu Transportowego Województwa Podlaskiego na lata 2014-20202, nadal pozostaje długa, a społeczeństwo w każdej części regionu ma swoje zrozumiałe oczekiwania, co do własnych potrzeb w zakresie lokalnej i regionalnej infrastruktury drogowej.
Dalej marszałek Leszczyński pisze „iż niezwykle pożądana i oczekiwana w tym obszarze byłaby wielostronna współpraca samorządów lokalnych zainteresowanych realizacją” przedsięwzięcia. Marszałek nie stwarza wątpliwości na czym miałaby ta współpraca polegać. To „w szczególności ich partycypacja - w miarę posiadanych możliwości budżetowych - w kosztach realizacji”, co - jak pisze marszałek - „wielokrotnie miało już z pozytywnym skutkiem miejsce w przeszłości przy realizacji innych projektów, przyczyniając się tym samym do ich szybszej finalizacji.”
Na razie nie wiemy jak do propozycji marszałka współfinansowania remontu drogi Łomża – Śniadowo odnoszą się lokalne samorządy. Przypomnijmy, że po unieważnieniu pierwszego przetargu na wyłonienie wykonawcy remontu drogi także wójtowie i burmistrzowie powiatu łomżyńskiego wraz z reprezentującym prezydenta Łomżę, zaapelowali do władz województwa o zwiększenie środków na jej realizację.