Przejdź do treści Przejdź do menu
środka, 24 kwietnia 2024 napisz DONOS@

Via Baltica: drogowcy zasypani pytaniami

Główne zdjęcie
Dwa odcinki "łomżyńskiej" części Via Baltica, na które przetargi ogłoszono w lutym 2017 roku.

Blisko 1100 pytań wpłynęło do białostockiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad od potencjalnych oferentów zainteresowanych złożeniem ofert na zaprojektowanie i zbudowanie dwóch pierwszych odcinków łomżyńskiej części Via Baltica. Chodzi o odcinki drogi ekspresowej S61 od Kisielnicy do Stawisk i od Stawisk do Szczuczyna, na których realizację przetargi ogłoszono na początku lutego.

Zgodnie z ogłoszeniami zainteresowani zleceniem na realizację inwestycji przedsiębiorcy mają czas na składnie ofert cenowych do 10. kwietnia w przypadku odcinka od węzła Stawiski do obwodnicy Szczuczyna i 12. kwietnia na odcinek od Kisielnicy (węzeł Kolno) do węzła Stawiski. W poniedziałek minął zaś termin w jakim potencjalni wykonawcy mogli zadawać GDDKiA pytanie do opublikowanej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Jak przekazuje Rafał Malinowski, rzecznik białostockiego oddziału GDDKiA pytań napłynęło bardzo dużo.
- Do dziś dotarło do nas 619 pytań na odcinek od węzła Kolno do węzła Stawiski i 461 na odcinek od węzła Stawiski do obwodnicy Szczuczyna – mówił Malinowski zaznaczając, że jeśli jacyś inni  oferenci wysłali pytania tradycyjną pocztą, to mogą one być jeszcze w drodze do oddziału.  

Tak dużo zadanych pytań sprawia, że drogowcy będą musieli przesunąć termin składania ofert przez wykonawców. GDDKiA w Białymstoku będzie mogła je zbierać dopiero po udzieleniu odpowiedzi na wszystkie pytania. Może to zająć nawet kilka miesięcy. 

Oba odcinki Via Baltica mają długość 34,4 km, a szacowana wartość ich projektowania i budowy opiewa na 971 milionów złotych. GDDKiA oceniała, że uda jej się rozstrzygnąć przetargi na wybór wykonawców do końca 2017 roku, a cała inwestycja będzie zrealizowana do 2021 roku. 

Zgodnie z planami drogowców Via Baltica ma być dwujezdniową drogą ekspresową z nawierzchnią betonową. Każda z jezdni ma mieć dwa pasy ruchu po 3,5 metra szerokości, plus pasy awaryjne o szerokości 2,5 metra. Jezdnie będzie dzielił szeroki na 5 metrów pas zieleni. Jezdnia nowej drogi ma być dostosowana do poruszania się po niej najcięższych samochodów (dopuszczalne obciążenie 115 kN/oś).


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę