Przejdź do treści Przejdź do menu
wtorek, 23 kwietnia 2024 napisz DONOS@

Lato z Radiem za 160 000 zł zamiast Gościńca Łomżyńskiego

Prezydent Łomży zwrócił się do radnych o zwiększenie dotacji podmiotowej dla Miejskiego Domu Kultury Domu Środowisk Twórczych na sfinansowanie koncertu Lata z Radiem, organizowanego w Łomży 26. sierpnia 2017. Koncert Lata z Radiem zastąpiłby organizowaną od lat w naszym mieście imprezę plenerową pod nazwą „Gościniec Łomżyński”, pisze prezydent Mariusz Chrzanowski, przypominając, że na Gościniec w budżecie MDK – DŚT w 2017 roku jest 70 000 zł. Wynagrodzenie zleceniobiorcy, Polskiego Radia, ma wynieść dwa razy więcej, tj. 140 000 zł brutto, a do tego gospodarze muszą wziąć na siebie zabezpieczenie i posprzątanie: za ok. 20 tysięcy zł.

Blok programowy „Lato z Radiem” świętuje 45-lecie. Jednej z popularniejszych audycji radiowych od 1992 r. towarzyszy trasa koncertowa. Zdaniem organizatorów, to największa impreza plenerowa w Polsce. Od 24. czerwca do 27. sierpnia artyści i prezenterzy PR odwiedzą 20 miast. Tegoroczny program imprezy, gwiazdy największe i pomniejsze oraz atrakcje Koncertu Lata z Radiem poznamy za około miesiąc – informuje rzecznik Polskiego Radia Łukasz Kubiak. Niepowtarzalną atmosferę i wysoki poziom artystyczny zapewnią najwięksi wykonawcy polskiej sceny muzycznej. Po jedynej masowej imprezie w sobotę latem w Łomży, jaką był Gościniec Łomżyński, zapewne Lato z Radiem także wypełni jedno wolne, wyjątkowe popołudnie, a zapewne i wieczór wolnego czasu rodzinom. 
Gościniec Łomżyński był drogi, ale nie tak jak Lato z Radiem, ponieważ za koncert megagwiazdy na polską miarę – jak Perfect, Maanam, Edyta Górniak, Maryla Rodowicz czy Dżem – płacił hojny sponsor główny, tj. Browar Łomża. 
Z pewnością, dzięki ogólnopolskiej audycji w Programie Pierwszym Polskiego Radia, impreza wniesie to, czego przez 10 lat nie udało się Gościńcowi Łomżyńskiemu, mimo wielkiego zapału ekipy Miejskiego Domu Kultury DŚT pod kierownictwem dyrektora Romana Borawskiego (do końca 2016). O Łomży przez dzień, albo nawet kilka, może być głośno w eterze. Na „szeroko zakrojoną promocję samego miasta oraz regionu” liczy również prezydent Łomży. Cena wyjściowa za organizację imprezy wynosiła – jak informuje radnych - od 180 000 zł do 210 000 zł. W wyniku negocjacji udało się uzyskać 140 000 zł, która to kwota jest – czytamy w piśmie na sesję 22. marca - najniższą z kwot, jakie ponosi każde z miast, współorganizatorów trasy. W zamian za to Polskie Radio zatrudni artystów i ekipy techniczne ze sceną, z nagłośnieniem i oświetleniem, ekranem diodowym o powierzchni minimum 20 mkw. Organizatorzy dostarczą też plakaty i banery reklamowe oraz drogowskazy o drogach dotarcia na imprezę. Z Łomży przeprowadzone mają być audycje na żywo w dniu koncertu w godzinach 9. - 12 w „Lecie z Radiem” w Programie Pierwszym  Polskiego Radia i relacje z wydarzenia na antenie w godz. 16. -23. Nazwa miasta Łomża mogłaby pojawić się w 50  spotach na antenie Programu I PR i przez link ze strony audycji na stronę ratusza.
„Jednak 140 000 złotych nie pokrywa całości wydatków związanych z imprezą” - uprzedza radnych prezydent Mariusz Chrzanowski. „Zawsze po stronie Miasta – Gospodarza, poza zapewnieniem terenu, jest także gwarancja: ochrony, zabezpieczenia medycznego, toalet przenośnych, dyżuru elektryka, sprzątania terenu. Na podstawie przeprowadzonej analizy rynku koszty te łącznie wynoszą 20 000 zł brutto, stąd też całkowity koszt organizacji Lata z Radiem wyniesie 160 000 zł”.

Mirosław R. Derewońko



 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę