Piątnica coraz droższa
W ciągu roku wartość marki OSM Piątnica wzrosła o 17%. Według wycen ekspertów ta marka w 2016 roku warta była 394,3 mln zł wobec 336,5 mln zł rok wcześniej. W ślad za tym w rankingu najcenniejszych polskich marek dziennika „Rzeczpospolita” piątnicka mleczarnia awansowała z 41. na 35. pozycję.
Po raz 13., z inicjatywy dziennika Rzeczpospolita, grupa ekspertów stworzyła ranking 330 polskich marek. Podstawowym kryterium rankingu jest wartość marki szacowana w oparciu o osiągane przez nią obroty oraz jej siłę i moc. Na liście Najcenniejszych Polskich Marek jest 10 produktów z województwa podlaskiego.
Najwyżej - na 7 miejscu uplasowała się wysokomazowiecka Mlekovita, która zanotowała 3-procentowy wzrost wartości marki. OSM Piątnica, który zyskała w ciągu roku na wartości aż 17% jest na 35. pozycji i wyprzedza m.in. markę „Łaciate” grajewskiego Mlekpolu, który jest na 40. miejscu.
Wśród Najcenniejszych Polskich Marek znalazła się także „Łomża”. Dziś należąca do Van Pur piwna marka jest na 148. miejscu.