Przejdź do treści Przejdź do menu
czwartek, 28 marca 2024 napisz DONOS@
tekst płatny

Optymalizacja SEO strony w 2017 roku – 3 elementy na które musisz położyć nacisk

Dla uzyskania wysokiej widoczności strony w wynikach wyszukiwania Google potrzebna jest jej dobre zoptymalizowanie. Czas w okolicach 2010 roku, gdzie optymalizację dało się zastąpić większą ilością linków minęły – dziś bez zadbania o oba te elementy można zapomnieć o skutecznym pozyskiwaniu ruchu z wyszukiwarek.

Poniżej omawiamy 3 podstawowe kierunki, które pozwolą zoptymalizować stronę w sposób, który będzie odpowiedni zarówno teraz, jak i w przyszłości.

1. Spełniaj oczekiwania użytkownika
Spójrz na Google przyjaznym okiem i okaż trochę empatii, aby lepiej zrozumieć co działa teraz i co będzie działać w przyszłości. Google to wyszukiwarka internetowa (oraz kilkadziesiąt innych produktów, ale skupimy się tu tylko na niej, bo to nadal podstawowy produkt giganta z Mountain View) i jej głównym celem jest dostarczenie jak najlepszej jakości wyników użytkownikom.
Analizując dotychczasową ewolucję algorytmów i idący za nią wzrost wymogów jeżeli chodzi o seo onsite (10 lat temu wystarczyło wrzucić na stronę 100x słowo kluczowe w kolorze tła, aby zająć topowe pozycje) kierunek ten – coraz lepsze zaspokajanie rosnących oczekiwań użytkowników wyszukiwarki - staje się doskonale widoczny – przekonuje William Holeksa z agencji Internetum (https://www.internetum.com/seo-agency/).

2. Szybkość ładowania strony
Szybkość ładowania strony to element user experience, na który Google kładzie bardzo duży nacisk już od kilku lat. Google udostępnia świetne darmowe narzędzie PageSpeed Insights, które pozwala na sprawdzenie prędkości ładowania witryny zarówno na urządzeniach mobilnych jak i desktopowych. Co ważne, poza samym wynikiem punktowym przedstawia także listę poprawek, które należy wdrożyć, aby poprawić czas ładowania.
Innym zagadnieniem związanych z szybkością stron obowiązkowych w 2017 roku jest AMP – Accelerated Mobile Pages.

3. Optymalizacja snippetów
Snippet to pojedynczy wynik wyszukiwania w wyszukiwarce, który w przypadku Google składa się zwykle z tytułu strony, krótkiego opisu (ok. 155 znaków) oraz adresu strony. Od kilku lat rozwijana jest także funkcjonalność znana jako Rich Snippets, w ramach której standardowy wygląd wyników rozszerzane jest o dodatkowe opcje – oceny w formie gwiazdek, stany magazynowe, ceny, czy też w przypadku przepisów kulinarnych – zdjęcia.
Nawet pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania nie gwarantuje jeszcze dużej ilości przejść na stronę, zwłaszcza wobec stale rozwijanych możliwości dostępnych w ramach Rich Snippets, które pozwalają na uatrakcyjnianie własnych snippetów i osiąganie większych CTR niż wynika to domyślnie z zajmowanego miejsca.

 


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę