Umowa na remont torowiska przez Śniadowo
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na remonty linii objazdowych w związku z planowaną modernizację Rail Baltica. Jedna z nich to trasa Ostrołęka – Śniadowo – Łapy. To jednotorowa linia kolejowa o długości 80 km. Prace remontowe mają zakończyć się w grudniu br. i jak przekazuje kolejowa spółka zapewnią lepsze podróże i sprawny przewóz towarów.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały 27 stycznia umowę o wartości 208 mln zł brutto. z konsorcjum, Track Tec Construction (lider), Infrakol, Leonhard Weiss, Intop Warszawa. Umowa dotyczy remontu trzech linii: Ostrołęka - Łapy (nr 36), Siedlce - Czeremcha (nr 31) oraz Czeremcha Białystok (nr 32). Jak przekazuje spółka w ramach prac na liniach objazdowych wymienionych zostanie ok. 95 km torów, ponad 150 tys. podkładów oraz kilkanaście rozjazdów. Zdecydowanie wzrośnie bezpieczeństwo pasażerów oraz kierowców, dzięki przebudowie ponad 40 przejazdów kolejowo – drogowych. Na ponad 30 skrzyżowaniach toru i drogi zainstalowane zostaną nowe urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej. Czerwone, ostrzegawcze światła będą dodatkowym sygnałem dla kierowców.
Remont przejdzie również 12 mostów i wiaduktów oraz 10 przepustów. Zlikwidowane będą ograniczenia prędkości. Pociągi pasażerskie przyśpieszą nawet trzykrotnie, z 40 km/h do 120 km/h. Poprawi się także przepustowość linii.
Remont linii objazdowych prowadzony jest w ramach zadania "Polepszenie jakości usług przewozowych na liniach 31,32,36 w ramach projektów CEF "Prace na linii E75 na odcinku Sadowne - Czyżew wraz z robotami pozostałymi na odcinku Warszawa Rembertów-Sadowne" oraz „Prace na linii E75 na odcinku Czyżew – Białystok”.