Przejdź do treści Przejdź do menu
piątek, 19 kwietnia 2024 napisz DONOS@

Chcą rysować nam bulwary

Główne zdjęcie
Widok na Łomżę od strony plaży, z mostu major Henryka Dobrzańskiego ps. Hubal

Cztery podmioty chcą zaprojektować kolejny odcinek nadnarwiańskich bulwarów w Łomży od portu do plaży miejskiej. Wśród nich jest Katedra Geoinżynierii Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, której pracownicy kilka lat temu przygotowali koncepcję na podstawie, której zbudowano pierwszy etap bulwarów wraz z portem rzecznym.

Wiosną 2016 roku radni Łomży na wniosek prezydenta wprowadzili do budżetu miasta nowe zadanie przeznaczając 300 tys. zł na wykonanie dokumentacji bulwarów od portu do plaży miejskie. Przetarg ogłoszono dopiero w drugiej połowie grudnia, z terminem składania ofert na ostatni pracujący dzień 2016 roku. Jak się okazuje, w odpowiedzi na ten przetarg swoje oferty złożyły cztery firmy. Za najniższą cenę - 147 tys. zł – zadanie chce podjąć się firma Elektrownie Wodne ZENERIS z Poznania. Pozostałe oferty są o ponad 100 tysięcy wyższe – za 258 tys. bulwary chce zaplanować Katedra Geoinżynierii SGGW, za 270 tys. zł Biuro Inżynierskie Anna Gontarz-Bagińska z Gdańska, a za 287 tys. zł firma PALMETT Warszawa. Która z nich wygra miejskie zlecenie jeszcze nie wiadomo. Poza ceną liczyć ma się także czas wykonania zadania, a ten w ofertach wynosi do 12 do 13 miesięcy. 
Wybrana firma miałaby wykonać w ciągu czterech miesięcy koncepcję zagospodarowania brzegu rzeki Narwi zawierającą etap I i II wraz ze wskazaniem działek do podziału i wykupu, a później na tej podstawie dokumentację projektową wraz ze wszelkimi zezwoleniami. 

Bulwarem od portu do plaży
Chodzi o około 800-metrowej długości odcinek łomżyńskiego nabrzeża Narwi od portu do plaży miejskiej przy moście mjr. Henryka Dobrzańskiego ps. Hubal, wzdłuż którego mają być zbudowane chodnik i ścieżka rowerowa oraz przebudowa istniejącej plaży miejskiej, która miałaby być powiększona, ale przede wszystkim ubogacona w przebieralnie, natryski, W.C, i boisko. Do tego dochodzi jeszcze nowa droga dojazdowa do ulicy Sikorskiego (długość ok. 300m) i parkingi.  
To pierwszy etap planowanej inwestycji, a drugi sprowadzałby się do wzbogacenia zadania pierwszego przez wykonanie wzdłuż przedłużonych bulwarów przestrzeni publicznych o funkcjach rekreacyjno-dydaktycznych, obsługi kajakarzy, wędkarzy, placów zabaw itp. Jak czytamy w dokumentacji przetargowej pierwszy etap jest przewidziany do wykonania obligatoryjnego natomiast wykonanie drugiego etapu jest zadaniem opcjonalnym. 
„Wykonanie I etapu powinno być możliwe do realizacji w przeciągu jednego roku budżetowego.(...)  Realizacja II etapu będzie uwarunkowana posiadaniem środków finansowych przez Miasto i możliwa do realizacji w okresie kilku lat (stopniowe doposażanie i ew. wykupy terenów sąsiednich).”

zobacz: Koncepcja już jest... (2008 r.)


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę