czwartek, 21 września 2017 napisz DONOS@

Przetargi na łomżyńskie części Via Baltica w przyszłym roku

Wbrew wcześniejszym zapowiedziom w tym roku nie będzie ogłaszanych pierwszych przetargów na łomżyńskie odcinki Via Baltica. GDDKiA miała je ogłaszać w ostatnim tygodniu grudnia, ale ich nie będzie. Teraz drogowcy mówią, że pierwsze przetargi będą w styczniu 2017 roku.
Informacje te potwierdza poseł Lech Kołakowski, powołując się na rozmowę z odpowiedzialnym za budowę dróg wiceministrem infrastruktury i budownictwa Jerzym Szmitem.
- Opóźnienie wynika, ze zmian w prawie zamówień publicznych – mówi poseł Kołakowski, przekazując, że przetargi te mają być ogłoszone do około połowy stycznia.

Tak ma przebiegać łomżyńska Via Baltica czyli droga ekspresowa S61 od Ostrowi Mazowieckiej po Szczuczyn
Tak ma przebiegać łomżyńska Via Baltica czyli droga ekspresowa S61 od Ostrowi Mazowieckiej po Szczuczyn

O tym, że łomżyńskie odcinki Via Baltica będą budowane zapewniała w październiku premier Beata Szydło. Podczas specjalnej wizyty w Łomży pokazywała dwa dokumenty mówiąc, że to umowa „na realizację drogi o której marzyliście, która jest Łomży potrzebna, która stworzy dla miasta i całego regionu wielką szansę”.  
Po wizycie premier w Łomży, której towarzyszyli m.in. Minister Infrastruktury i Budownictwa oraz Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad drogowcy zapewniali, że najprawdopodobniej w grudniu ukażą się przetargi na projekt i budowę trzech odcinków między Łomżą a Szczuczynem, a w marcu 2017 r. na pozostałe trzy zadania, od Łomży do Ostrowi Mazowieckiej. I choć później było kilka momentów krytycznych, gdy okazało się, że prezentowana „umowa” to pismo do wicepremiera Morawieckiego z prośbą  uzgodnienie, ale wszystko ostatecznie dobrze się układało... „W dniu 24 października br. Minister Infrastruktury i Budownictwa zwrócił się do Ministra  Rozwoju i Finansów z prośbą o uzgodnienie pod kątem finansowym, realizacji odcinka S-61 Ostrów Mazowiecka - Szczuczyn. Pismem z dnia 22 listopada br. Minister Rozwoju i Finansów wyraził zgodę na skierowanie do realizacji przedmiotowego zadania, natomiast w dniu 24 listopada br. Minister Infrastruktury i Budownictwa zobowiązać Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad do podjęcia koniecznych kroków w celu jak najpilniejszej realizacji ww. odcinka S-61”.
Jeszcze na początku grudnia Rafał Malinowski, rzecznik białostockiego oddziału GDDKiA przekazywał, że w ostatnim tygodniu grudnia tego roku planuje się ogłoszenie przetargu na zaprojektowanie i zbudowanie pierwszych z odcinków „łomżyńskiej” części Via Baltica. Jak informował, miał być to jeden przetarg na trzy zadania: nr 4, 5 i 6 czyli od węzła w okolicach podłomżyńskich Sierzput na przecięciu planowanej obwodnicy Łomży z drogą nr 61 w kierunku Ostrołękę od obwodnicy Szczuczyna. 
Teraz okazuje się, że to nieaktualne. Drogowy mówią, że przetarg będzie ogłaszany w styczniu. Informacje te potwierdza poseł Lech Kołakowski, powołując się na rozmowę z odpowiedzialnym za budowę dróg wiceministerem infrastruktury i budownictwa Jerzym Szmitem.
- Opóźnienie wynika, ze zmian w prawie zamówień publicznych – mówi poseł Kołakowski. - Przetargi mają być ogłoszone na początku roku, zapewne w połowie stycznia. 
Poseł Kołakowski po rozmowie z wiceministrem zapewnia, że kilkunastodniowe opóźnienie z ogłoszeniem przetargu nie będzie miało wpływu na opóźnienia z budową ekspresowej drogi przez Łomżę. - Via Baltica jest priorytetem dla rządu Prawa i Sprawiedliwości i na pewno będzie realizowana i powstanie zgodnie z planem – uspokaja poseł.     

Drogowcy zapowiadają, że jutro – 30 grudnia 2016 roku – ma być ogłoszony drugi etap przetargów na projektowanie i budowę północnego odcinka Via Baltica, od obwodnicy Suwałk do granicy w Budzisku. Pierwszy etap tego przetargu był ogłoszony w kwietniu br.

170825111252.gif
cz
cz, 29 grudnia 2016 17:17
Data ostatniej edycji: 2016-12-29 19:34:40

 
 
4lomza.pl Regionalny Portal Copyright © Speed s.c. 2005r - 4too v.1.0