środa, 26 lipca 2017 napisz DONOS@
Wyszukiwarka
Wczytanie
tekst płatny

Narzędziownia właściciela sklepu internetowego – przygotuj się na Święta

Za nami Black Friday, ogólnoświatowe szaleństwo zniżek i promocji w sklepach (również internetowych) i nieoficjalny początek gorącego okresu końca roku w handlu. Duży w sklepach utrzymuje się przez cały grudzień – najpierw w związku z Mikołajkami, a następnie już w związku zakupami przedświątecznymi. W świecie B2B to z kolei ostatni miesiąc roku podatkowego, często wykorzystywany na zakupy i optymalizację struktury kosztów w firmie.

Czy Twój sklep internetowy jest na to gotowy? Poniżej przedstawiamy kilka punktów, które warto sprawdzić i wykorzystać ostatnią szansę na ich optymalizację.

Marketing
W okresie przedświątecznym rywalizujesz o uwagę odbiorcy z dużo większą reklamą niż w innych częściach roku, warto więc przygotować plan jak się wyróżnić. Dobrym pomysłem może być postawienie na influencer marketing. Trend, który dopiero raczkuje w Polsce, a jest kierunkiem w którym reklama będzie podążać w najbliższych latach. Wielu influencerów, których możesz wykorzystać w swoich świątecznych kampaniach marketingowych możesz znaleźć np. na Influ.pl. Sprawdzając nowe pomysły nie zapomnij jednak o podstawach – odpowiednio skonfigurowane kampanie remarketingowe, Google i Facebook Ads, odzyskiwanie porzuconych koszyków i spersonalizowane kampanie mailingowe – to narzędzia, które nadal doskonale sprzedają.

Logistyka
Święta to okres, w którym procesy w Twoim sklepie zostaną poddane dużej próbie. Szczególnym wyzwaniem może okazać się utrzymanie średniego czasu dostaw. Na zwiększony ruch przygotuj się wcześniej wybierając odpowiedniego dostawcę usług kurierskich, a najlepiej kilku – tak, aby zawsze mieć zabezpieczenie. Duży wybór firm kurierskich znaleźć możesz na portalu Europaka.pl. Planując procesy logistyczne zacznij jednak od tej części, która leży po Twojej stronie. Szybka wysyłka produktów nie będzie możliwa, jeżeli nie będzie ich na magazynie. Spore pole do optymalizacji (lub popełnienia błędów) jest także w procesie kompletowania i pakowania zamówień – czy pracownicy mają optymalne warunki (specjalistyczne, choć relatywnie tanie, stoły do pakowania) oraz zapasy (karton, taśma, papier do etykiet)?

Prawo
Prowadząc sklep internetowy zawsze musisz być na bieżąco ze zmianami w prawie. Internet, to nadal relatywnie mało dojrzały pod kątem regulacji prawnych rynek i nowości pojawiają się bardzo często.

Nawet jeżeli na ten moment wszystko w Regulaminie i Polityce Prywatności sklepu jest w porządku, grudzień to czas na zapoznanie się i wprowadzenie zmian, które będą obowiązywać już od 1 stycznia nowego roku.

JJS
cz, 15 grudnia 2016 08:46
Data ostatniej edycji: 2016-12-15 09:00:31

 
 
4lomza.pl Regionalny Portal Copyright © Speed s.c. 2005r - 4too v.1.0