Przejdź do treści Przejdź do menu
wtorek, 23 kwietnia 2024 napisz DONOS@
tekst płatny

E-mail marketing – to prostsze niż myślisz

E-mail marketing to jedna z najstarszych form marketingu internetowego. Chociaż był wykorzystywany przez marketerów w czasach, gdy jeszcze nie istniało Google (a sam e-mail obchodził niedawno 50. Urodziny), nadal jest jedną z najskuteczniejszych i najpopularniejszych metod promocji w sieci.

Według raportu przygotowanego przez IAB „Raport strategiczny – Internet 2015-2016” łączne wydatki na e-mail marketing wyniosły w Polsce w roku 2015 ponad 109 mln złotych.

Dzięki wzrostowi dostępności rozwiązań z zakresu e-mail marketing automation stosowanie tego kanału marketingowego jest coraz łatwiejsze i coraz tańsze – przekonuje William Holeksa z Internetum Digital Marketing Agency London.

Do czego wykorzystać e-mail marketing?
E-mail marketing według badań Custor to drugie źródło pozyskiwania ruchu w e-commerce – przeciętnie odpowiada za pozyskanie 7% klientów. To właśnie sklepy internetowe wydają się być podstawowym typem podmiotów wykorzystujących e-mail do celów promocyjnych.

Jest to także istotny element działalności dużych portali internetowych, które dzięki rozbudowanym listom mailingowym oraz bezpośredniemu dostępowi do skrzynek pocztowych (stąd oferty darmowej poczty) są w stanie oferować precyzyjnie stargetowane i bardzo zasięgowe mailingi.

Trzecia grupa, która świetnie rozumie zalety e-mail marketingu to blogerzy. Praktycznie na każdym dobrze prowadzonym blogu znaleźć można formularz zapisu do newslettera. Tworzona w ten sposób lista może być wykorzystywana do informowania o nowych publikacjach na blogu, odpłatnej wysyłki mailingów zewnętrznych reklamodawców, a także – co ma miejsce coraz częściej – promocji produktów własnych blogera – książek, e-booków czy akcesoriów odzieżowych.

Kwestie prawne
Długie lata e-mailowego „dzikiego zachodu” zaowocowały wprowadzeniem rządowych regulacji w zakresie wysyłki maili reklamowych, oraz samego gromadzenia i przechowywania zbiorów danych, jakimi np. jest lista adresów mailowych.Jeżeli więc planujesz wykorzystać e-mail marketing w swojej strategii upewnij się, że spełniasz wszystkie wymogi stawiane przez GIODO – niezbędne informacje znajdziesz na stronie internetowej www.giodo.gov.pl.

Narzędzia
Rynek narzędzi wspomagających działania z zakresu e-mail marketingu w ostatnich latach rozwija się szczególnie dynamicznie. Poczynając od podstawowej wysyłki newsletterów i mailingów do posiadanej bazy, do którego można wykorzystać GetResponse lub Freshmail, przez optymalizację dostarczalności wiadomości (czyli unikanie sytuacji, w której nasz mail trafia do folderu Spam) w której pomaga EmailLabs, bo zaawansowane rozwiązania z zakresu automatyzacji e-mail marketingu, których dostarcza firma Salesmanago.

 

 


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę