Wiadomo ile za reklamę przy „Smoleńsku” zapłaciły miejskie spółki
Pod koniec września w Łomży zorganizowano dwa pierwsze „darmowe” pokazy filmu „Smoleńsk” w reżyserii Antoniego Krauzego. Jak informował ratusz „organizatorem całego wydarzenia” był prezydent Mariusz Chrzanowski, a wśród 5 sponsorów pokazu znalazły się także dwie miejskie spółki MPEC i MPWiK. Okazuje się, że przekazane przez nie kwoty pokryły blisko 60% kosztów wydarzenia.
Pojawienie się wśród sponsorów pokazu miejskich spółek ciepłowniczej i wodnej wywołało wiele kontrowersji w mieście. O to ile pieniędzy przekazały one na to wydarzenie dopytywał prezydenta jeszcze podczas wrześniowej sesji radny Maciej Borysewicz. W opublikowanej teraz odpowiedzi prezydenta Chrzanowskiego na tę interpelację możemy przeczytać, że w sumie cztery bezpłatne emisje filmu – 28 września i 17 października - kosztowały 15 tys. 168 zł, a „miejskie spółki MPEC i MPWiK przekazały na usługę reklamową związane z projekcjami filmu łączną kwotę 4 230 zł brutto”.
Przypomnijmy, że obie miejskie spółki - jako sponsorzy pokazu filmu – były wymieniane tylko przy projekcjach 28 września. Sponsorami październikowych projekcji były tylko podmioty prywatne.