wtorek, 06 grudnia 2016 napisz DONOS@
Wyszukiwarka
Wczytanie
tekst płatny

5 sposobów na skuteczne nagradzanie kontrahentów

Siła nagrody w biznesie jest ogromna. Wspaniale podtrzymuje ona zainteresowanie i zaangażowanie kontrahentów w naszą działalność, buduje i wzmacnia relacje oparte na lojalności, a także poprawia jakość wzajemnej współpracy. W tym zakresie sprawdza się zdecydowanie lepiej niż kampanie reklamowe i inne metody stosowane w celu wzbudzenia zainteresowania wśród potencjalnych klientów biznesowych. Nagradzanie kontrahentów jest metodą dobrze znaną i z wielkim powodzeniem wykorzystywaną w biznesie. Korzystają z niej zarówno początkujący przedsiębiorcy, jak i ci, którzy swoją firmę prowadzą już od wielu lat.

Nagroda sprawdza się w każdym sektorze działalności, a korzyści z niej płynące pozwalają wielu przedsiębiorcom na nowo odkryć radość wynikającą z osiąganych sukcesów. Aby jednak wszystkie te korzyści stały się również naszym udziałem, musimy spełnić jeden podstawowy warunek – opanować trudną sztukę skutecznego nagradzania. Czym jest skuteczne nagradzanie i jakie sposoby pomagają je urzeczywistnić?

Kiedy nagroda ma sens?
Skuteczne nagradzanie to bez wątpienia trudna umiejętność, wymagająca sporego zasobu wiedzy i doświadczenia. Trafnie dobrana nagroda ma wielką moc sprawczą, której nie da się porównać z żadnym innym narzędziem stosowanym w biznesie. Spełnienie warunków efektywnego nagradzania, choć niezbędne, nie należy jednak do prostych wyzwań. Przede wszystkim wymaga ono bardzo dobrej znajomości upodobań i potrzeb osoby obdarowywanej. To jeden z najważniejszych warunków. Bez jego spełnienia musimy liczyć się z tym, że wybrana przez nas nagroda, zamiast poprawić nasze stosunki z kontrahentem, pogorszy je i osłabi.
Kolejnym niezmiernie istotnym aspektem jest dobra znajomość reguł, na których opierają się biznesowe relacje oraz kanonów stosownych zachowań. Oznacza to, że nagroda, którą chcemy wręczyć, musi idealnie wpasować się w kontekst sytuacyjny i być w pełni zgodna z obowiązującymi w kontaktach biznesowych zasadami ustalonymi na drodze wzajemnej współpracy. Złożoność wszystkich tych czynników sprawia, że wybór właściwej nagrody staje się niezmiernie trudny.

Sposoby na skuteczne nagradzanie
O ile w przypadku prywatnych relacji pomysłów na prezent dla bliskiej osoby można znaleźć naprawdę wiele, o tyle w przypadku kontaktów biznesowych możliwości wyboru w tym zakresie są mocno ograniczone. W przypadku kontrahentów sprawdza się zaledwie kilka sposobów nagradzania. Pierwszym z nich są nagrody rzeczowe. Ta metoda gratyfikacji pozostawia przedsiębiorcy swobodę wyboru, pod warunkiem, że jego propozycje będą zgodne z wcześniej wymienionymi zasadami.
Kolejnym ze sposobów są nagrody związane z rabatami i uprawnieniami do korzystania z atrakcyjnych usług lub produktów. Ich zaletą jest przede wszystkim dowolny czas realizacji, który może być w pełni zgodny z indywidualnymi potrzebami kontrahentów.
Trzecim sposobem, również uwzględniającym swobodę realizacji, są nagrody bonusowe, zapewniające korzystne rabaty i upusty w różnych punktach usługowych. W przypadku nagradzania kontrahentów świetnie sprawdzają się też różnorakie wyjazdy i pobyty w ciekawych miejscach oraz wyjazdy związane z poszerzaniem wiedzy, zgodne z zainteresowaniami klientów. Każdy z tych pięciu sposobów ma szansę stać się formą skutecznego nagradzania pod warunkiem, że zostanie odpowiednio wykorzystany.

Zawsze sprawdzony sposób – Sodexo
Umiejętność skutecznego nagradzania wymaga dużej dozy doświadczenia, bez którego osiągnięcie zadowalających efektów jest praktycznie niemożliwe. Aby uniknąć niepotrzebnego ryzyka niepowodzenia całego przedsięwzięcia, lepiej skorzystać w tym zakresie z pomocy prawdziwych specjalistów, takich jak na przykład Sodexo. Firma ta przygotowała cały wachlarz nagród, które sprawdzą się w każdej sytuacji. Wśród nich znajdują się nagrody rzeczowe, umieszczone w obszernym katalogu nagród, będące częścią kompleksowych programów lojalnościowych, a także wyjątkowo atrakcyjne Kupony Premiowe i Karty Przedpłacone. Każdy rodzaj gratyfikacji pozostawia kontrahentowi pełną swobodę wyboru nie tylko co do czasu realizacji, ale rodzaju nagrody, który będzie najbardziej zgodny z jego oczekiwaniami.

Skorzystanie z propozycji przygotowanej przez firmę Sodexo (strona www) to dla każdego przedsiębiorcy szansa na zyskanie pewności zawsze trafionej nagrody oraz spora oszczędność czasu i budżetu. Zarówno programy, kupony jak i karty, związane są bardzo niskimi kosztami wdrożenia, a opracowanie założeń i przeprowadzenie akcji odbywa się w oparciu o specjalistyczną pomoc pracowników Sodexo.
Warto w tym miejscu wspomnieć, że Sodexo to firma będąca światowym liderem w dziedzinie wsparcia biznesu, z usług której korzystają miliony klientów. Tak ogromny sukces to zasługa między innymi wieloletniej działalności oraz otwartości na wymianę doświadczeń pomiędzy pracownikami w myśl jednej z kluczowych zasad – know-how. Dzięki temu nagradzanie z Sodexo jest nie tylko niezwykle skuteczne, ale wygodne i przyjemne.

161121091207.gif
cz
pon, 19 września 2016 09:10

 
 
4lomza.pl Regionalny Portal Copyright © Speed s.c. 2005r - 4too v.1.0