Przejdź do treści Przejdź do menu
piątek, 29 marca 2024 napisz DONOS@

Strefy Kibica na Euro 2016 w Łomży nie będzie

Główne zdjęcie
Fot. uefa.com

„Horrendalnie wysokie ceny za licencję na publiczne pokazywanie spotkań Euro 2016, ustalone przez Telewizję Polsat” zmusiły Łomżę do podjęcia decyzji o rezygnacji z organizacji Stref Kibica na Starym Rynku – poinformował ratusz w przesłanym oświadczeniu. Zgodnie z wcześniej zawartymi umowami miasto miała zapłacić m.in. za wynajęcie telebimu do strefy i licencję na pokazywanie na nie meczy. Jak się okazało „koszt za udostępnienie sygnału telewizyjnego w przypadku miasta wielkości Łomży i strefy mieszczącej od 100 do 1000 osób wynosi 153.750 zł brutto, a w przypadku strefy powyżej 1000 osób kwota ta wzrasta do 246.000 zł brutto!!!” - poinformował ratusz informując, że Strefy Kibica na Euro 2016 w Łomży jednak nie będzie.

Oto treść oświadczenia jakie w sprawie „Strefy Kibica” ratusz rozesłał do mediów.

Już za tydzień rozpoczną się we Francji Mistrzostwa Europy w piłce nożnej z udziałem reprezentacji Polski. Turniej będzie z pewnością świętem dla wszystkich kibiców tej dyscypliny sportu. Zapewnienie swoim mieszkańcom wspólnego przeżywania piłkarskich emocji planowały również polskie samorządy w organizowanych przez siebie Strefach Kibica. Plany i zaawansowane prace dotyczące stworzenia takiej strefy były również w Łomży. Niestety, ze względu na horrendalnie wysokie ceny za licencję na publiczne pokazywanie spotkań Euro 2016, ustalone przez Telewizję Polsat, praktycznie wszystkie samorządy w kraju, w tym i Łomża, zmuszone zostały do podjęcia decyzji o rezygnacji z organizacji Stref Kibica.

Przypomnijmy, że od początku roku rozważaliśmy utworzenie Strefy Kibica w naszym mieście. W dniu 25 lutego 2016 r. za pośrednictwem strony uefa.com złożyliśmy wniosek o wykupienie licencji, której wskazany tam koszt dla strefy do 1000 osób miał wynieść 500 Euro. Tego samego dnia otrzymaliśmy informację zwrotną, że nasz wniosek został przyjęty, a czas rozpatrywania wynosi ok. 5 tygodni, lecz z zastrzeżeniem, że może być dłuższy ze względu na dużą ilość spływających wniosków od innych podmiotów. Miesiąc później, po wysłaniu zapytania w sprawie statusu naszego wniosku otrzymaliśmy odpowiedź, że jest on wciąż rozpatrywany.

Jeszcze w marcu, spodziewając się tuż przed samymi mistrzostwami wysokich cen wynajmu telebimu, na którym można byłoby oglądać mecze, poszukujemy najlepszej oferty i ostatecznie 30 marca br. podpisujemy stosowną umowę w tej sprawie. W międzyczasie szukamy przedsiębiorcy, który poprowadziłby lokal gastronomiczny w strefie, co ostatecznie udaje się sfinalizować  podpisaniem stosownej umowy 15 kwietnia br.

11 kwietnia 2016 r., na kolejne nasze zapytanie do UEFA otrzymaliśmy odpowiedź, że prawa do transmisji meczów na Polskę zostały przekazane Telewizji Polsat i tylko za zgodą tej stacji można organizować Strefy Kibica, a wszelkie zapytania w tej sprawie należy kierować na adres mailowy licencjesportowepolsat@polsat.com.pl. Pomimo prób kontaktu ze stacją okazuje się, że adres mailowy to jedyna źródło komunikacji. Dzień później w odpowiedzi na pytanie odnośnie licencji otrzymaliśmy informację zwrotną, że Telewizja Polsat jest w procesie przygotowania oferty publicznego odtwarzania spotkań. Na dwa kolejne zapytania w późniejszym okresie otrzymujemy taką samą odpowiedź.

Polsat niemal do ostatniej chwili zwlekał z poinformowaniem o licencjach zainteresowanych tworzeniem Stref Kibica. Ostatecznie 24 maja 2016 r. o godzinie 17.51 (17 dni przed rozpoczęciem Euro 2016) otrzymaliśmy ofertę. Według przesłanego regulaminu koszt za udostępnienie sygnału telewizyjnego w przypadku miasta wielkości Łomży i strefy mieszczącej od 100 do 1000 osób wynosi 153.750 zł brutto, a w przypadku strefy powyżej 1000 osób kwota ta wzrasta do 246.000 zł brutto!!! Ponadto zostaliśmy poinformowani o zakazie możliwości odtwarzania tylko jednego meczu lub wybranych spotkań i konieczności wykupienie praw na wszystkie 51 meczów! W tym dniu zostały także uruchomione infolinie sprzedażowe. 25 maja br. próbujemy w rozmowie telefonicznej i mailowej negocjować ceny, jednakże otrzymujemy stanowczą odpowiedź, że są one ostateczne i nie podlegają negocjacjom.

W międzyczasie kontaktowaliśmy się z innymi samorządami, z którymi konsultowaliśmy się od lutego ze względu na ich doświadczenie w organizacji Stref Kibica. Okazało się, że wszystkie mają ten sam problem pomimo, że doświadczenia z poprzednich lat w organizacji stref i nabywania licencji na publiczne odtwarzanie meczów pokazywały, że nie są to duże koszty (np. w Koszalinie w 2012 roku za Strefę Kibica na kilka tysięcy osób koszt licencji wyniósł 7 tys. zł). Ostatecznie, pomimo prób znalezienia rozwiązania sytuacji, podobnie jak inne samorządy (m.in. Kraków, Poznań, Bydgoszcz, Lublin, Koszalin, Piła, Inowrocław, Międzyrzecz, Stargard) podjęliśmy decyzję o rezygnacji z organizacji Strefy Kibica w Łomży. Obecnie jesteśmy w trakcie rozwiązywania zawartych umów na prowadzenie gastronomii w strefie i wynajęcie telebimu.

Pragniemy podkreślić, że sport jest dziedziną życia, która powinna łączyć społeczeństwo, a nie dzielić. Strefa Kibica miała spowodować, że łomżyńska starówka przez cały miesiąc tętniłaby życiem, budowała poczucie wspólnoty i pozwoliłaby na wspólne przeżywianie sportowych emocji. Dlatego ogromnie żałujemy, że ze względu na bardzo wygórowane oczekiwania Telewizji Polsat jesteśmy zmuszeni, śladem także innych samorządów, do wycofania się z realizacji tego przedsięwzięcia.


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę