Przejdź do treści Przejdź do menu
czwartek, 25 kwietnia 2024 napisz DONOS@

Mleko tanieje, ale w sklepie tylko symbolicznie

Najwięcej na dekoniunkturze na rynku mleka tracą rolnicy produkujący mleko, ale niewiele zyskują konsumenci – pisze Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka. PFHBiPM porównała ubiegłoroczne spadki cen mleka i nabiałów. Przez rok ceny mleka kupowanego od rolników spadły o 17,3%, w tym samym czasie ceny zbytu produktów mlecznych do sieci handlowych zmniejszyły się o 9,1%, natomiast na półkach sklepowych nabiał potaniał jedynie o 3%.

- Jak widać z powyższych liczb – najwięcej na dekoniunkturze tracą rolnicy produkujący mleko, a najwięcej zarabiają sieci handlowe, które świetnie wykorzystują swoją monopolistyczną pozycję – zauważa PFHBiPM.

Federacja oraz Krajowa Rada Izb Rolniczych przeciwstawiają się monopolowi sieci handlowych, które wykorzystując swą pozycję nakładają na dostawców produktów różne obciążające ich opłaty.  W piśmie skierowanym na ręce Krzysztofa Jurgiela, ministra rolnictwa i rozwoju wsi PFHBiPM oraz KRIR wymieniły 40 różnego rodzaju innych niż marże opłat stosowanych przez sieci handlowe w umowach, porozumieniach czy warunkach sprzedaży z dostawcami. Organizacje rolnicze zwracają uwagę ministrowi na potrzebę wypracowania uczciwych praktyk handlowych w łańcuchu dostaw.


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę