sobota, 10 grudnia 2016 napisz DONOS@
Wyszukiwarka
Wczytanie

Samochodowy ruch pod Łomżą wzrósł o ok. 9%

Przez Piątnicę, drogą krajową nr. 61, przejeżdża dziennie 15 tys. 202 samochody. Co trzeci z nich to ciężarówka. To najbardziej obciążany ruchem kawałek drogi krajowej w okolicach Łomży. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad opublikowała wstępne wyniki prowadzonego w ubiegłym roku w całym kraju Generalnego Pomiaru Ruchu. Generalnie drogi w województwie podlaskim mają jeden z najniższych w Polsce współczynników obciążenia ruchem.

mapa z wynikami GPR 2015 w północno-wschodniej Polsce
mapa z wynikami GPR 2015 w północno-wschodniej Polsce

Na razie udostępniono wyniki pomiarów ruchu na drogach krajowych. Od ostatniego takiego pomiaru w 2010 roku ruch wzrósł na nich o 14%. Średni dobowy ruch roczny pojazdów silnikowych (SDRR) w 2015 roku na sieci dróg krajowych wynosił 11178 poj./dobę. Zanotowano duże różnice w obciążeniu sieci dróg krajowych w poszczególnych województwach. Zdecydowanie największe obciążenie ruchem, wynoszące ponad 20 000 poj./dobę, wystąpiło w województwie śląskim. Duże obciążenie ruchem, wynoszące średnio ponad 13000 poj./dobę, zarejestrowano również w województwach: małopolskim, łódzkim, mazowieckim i dolnośląskim. Najmniejsze, poniżej 8 000 poj./dobę, występuje w województwach: warmińsko-mazurskim (6133), podlaskim (7082) oraz zachodniopomorskim (7954).

W województwie podlaskim największy ruch notowano na drogach nr 8.  na odcinku Zambrów – Białystok, nr 19. - Sokółka – Czarna Białostocka – Białystok, na „8” odcinek Białystok – Augustów i na 61. – na Łomża – Grajewo – Augustów.   

W okolicach Łomży największy ruch samochodów jest na odcinku drogi krajowej nr 61 od Łomży do Kisielnicy. Średni dobowy ruch pojazdów wyniósł tu w ubiegłym roku 15 202. To o ok. 9% więcej niż w 2010 roku. Najwięcej było samochodów osobowych i mikrobusów – 10 096.  Kolejne pod względem liczby były samochody ciężarowe z przyczepą – 3030. Dalej były lekkie samochody ciężarowe (dostawcze) - 1314  i samochody ciężarowe bez przyczepy – 488. Reszta to autobusy (200), motocykle (55), ciągniki rolnicze (19) i rowery (12).  

Oto wyniki GPR 2015 w porównaniu z GPR 2010 na poszczególnych odcinkach dróg krajowych w okolicach Łomży.   

DK 61 (Ostrołęka – Łomża - Grajewo)
Miastkowo - Łomża - 7715 (7071) wzrost ponad 9%
Łomża - Kisielnica - 15202 (13996) wzrost o ok. 9%
Kisielnica - węzeł Stawiski - 7689 (8626) spadek o 11% (? - jedyny odcinek tej drogi na którym zanotowano znacznie mniejszy ruch niż 5 lat wcześniej)
węzeł Stawiski - węzeł Szczuczyn - 9615 (7658) wzrost o ponad 26%
węzeł Szczuczyn - Grajewo - 10945 (9411) wzrost o ponad 16%
Grajewo (wjazd do miasta) - 11606 (10317) wzrost o ok. 13% 

DK 63 (Kolno – Łomża - Zambrów)
(Kolno) Korzeniste - Kisielnica - 5256  (5397) spadek o ok. 2,5%
Łomża - Klimasze (Zambrów) - 6325 (5651) wzrost o ok. 13%

DK 64 (Łomża - Jewżewo)
Piątnica - Strękowa Góra - 4210 (3857) wzrost o 9%

161121091207.gif
cz
pon, 11 kwietnia 2016 11:12
Data ostatniej edycji: 2016-04-11 11:23:32

 
 
4lomza.pl Regionalny Portal Copyright © Speed s.c. 2005r - 4too v.1.0