Przejdź do treści Przejdź do menu
piątek, 29 marca 2024 napisz DONOS@

Łomżyniak Jacek Babiel rozdaje „Benefity” i „Motywacje”

Główne zdjęcie
Jacek Babiel

Cztery i pół roku temu dostał zaproszenie do stworzenia miesięcznika, który miał liczyć 16 stron i stanowić periodyk dla ludzi pracujących w działach human resources. Ówczesne „zasoby ludzkie” pisma stanowił on sam z koleżanką. - Poprosiłem wydawcę, że chcę robić miesięcznik tutaj i stąd – wspominał Jacek Babiel, redaktor naczelny 50 numerów miesięcznika „Benefit” i autor drugiego zbioru 20 wywiadów z ludźmi tej klasy, co Janina Ochojska z PAH, biegacz Robert Korzeniowski, motoryzator Włodzimierz Zientarski, prezydent Konfederacji Lewiatan Henryka Bochniarz czy aktorka z nadludzką energią Ewa Błaszczyk. W nr. 50 na okładce Adam Małysz, w kombinezonie rajdowym. - Potrafimy robić gazetę ogólnopolską prosto z serca Ziemi Łomżyńskiej – mówił na promocji „Motywacji” w Łomży red. Jacek Babiel rodzicom, wydawcom i współpracownikom.

Jacek Babiel
Jacek Babiel
Jacek Babiel
Jacek Babiel
Jacek Babiel
Jacek Babiel
Jacek Babiel
Jacek Babiel

Godzinna przemowa red. Jacka Babiela (rocznik 1977) miała charakter prezentacji: opowieści o własnym życiu, rodzeniu się miesięcznika „Benefeit”, pogoni za gwiazdami sceny, nauki, sportu i biznesu po całej Polsce oraz o sukcesach i porażkach na jego drodze zawodowej. - Słowo porażka i sukces mogą być zamienne. Fajnie by było, żeby Wasza ocena była taka jak Waszego otoczenia – oznajmił kilkudziesięciu przybyłym do eleganckiej sali konferencyjnej PPŁ paradoks, który spełnił się w jego życiu: kilkakrotnie próbował dostać się bez skutku na wydziały prawa renomowanych uczelni w Polsce, przez co został dziennikarzem z ważnym epizodem urzędniczym w biografii. Ale nie na tyle ważnym, żeby nie zamienić uporządkowanego życia zawodowego i osobistego na trud budowania od podstaw nowej redakcji, gdzie znalazła się, m.in., witająca gości promocji Katarzyna Patalan, i nowego tytułu z nakładem 10 500 egzemplarzy w całym kraju. - Maciej Orłoś był moim pierwszym rozmówcą „okładkowym”, w styczniu 2012... - wspominał redaktor z oryginalną, asymetryczną i tęczową muszką pod szyją. - Od tamtej pory wzrosła liczba autorów do 230 - osób i podmiotów. Inwestycje czasowe przynoszą efekty, które czasami trudno przewidzieć...

„W Łomży temat benefitów jest nadal ciężki”
Uczestnicy wieczoru, w tym żona, bracia i profesorowie dociekliwego autora, „pośrednika między rozmówcami a czytelnikami”, dowiedzieli się, że Jacek Babiel to absolwent „Budowlanki”. Technik nauczył się „więcej między lekcjami i po lekcjach w samorządzie uczniowskim i gazetce szkolnej „Zielone Rybaky”, w której ukazała się 1. publikacja przyszłego redaktora naczelengo „Benefitu”. W 2001 postanowił odejść z biura planowania przestrzennego w Łomży, by publikować w „Gazecie Prawnej” i stażować w „Gazecie Wyborczej” w Poznaniu, mimo że studiował administrację, a nie dziennikarstwo. - 98 procent studentów dziennikarstwa nigdy nie zostanie dziennikarzami – mówił mu red. Jacek Żakowski, z którym „nikła znajomość” stała się pomocna w przyjęciu na staż. - Na miesiąc, a nie tydzień, jak studenci dziennikarstwa – żartował autor „Motywacji”. To doświadczenie przydało się w karierze łomżanina, podobnie jak sprzedawanie srebra i bursztynu, gdyż przypomina sprzedaż ciekawych, wartościowych treści. - W Łomży temat benefitów, tj. świadczeń dodatkowych dla pracowników, jest nadal ciężki, ponieważ rynek pracy jest tutaj zupełnie inny niż w Warszawie, Krakowie czy Wrocławiu – tłumaczył prelegent i przypomniał badania: 51 procent pracowników chciało benefitu w postaci specjalnej opieki medycznej, 28 proc. - karnetów na siłownię, 24 proc. - samochodu służbowego do użytku prywatnego. Co 5. chciałby doszkalać się językowo i zawodowo. - Kiedyś pracodawcy wypłacali część wynagrodzenia w postaci deputatów, mających ekwiwalent pieniężny – tłumaczył sens benefitu. - Jak zwiększyć siłę pensji? Budżety pracodawców dzisiaj są ograniczone, a potrzeby pracowników nieograniczone. Benefity służą motywowaniu podwładnych.
Na oddzielny artykuł zasługiwałby ponad 200-stronicowy tomik wywiadów „Motywacje.2.0. Droga do sukcesu”. Kultura słowa, powaga w traktowaniu rozmówców, różnorodność wyrażanych przez nich poglądów - oto atuty zbioru, po który sięgałem bez obawy czy nerwów, że się przy nim zaśnie. Refleksjom ogólnym towarzyszą szczegółowe porady i wskazówki specjalistów różnych dziedzin, ale dyscyplina prowadzącego wywiady red. Babiela sprawi, że czujemy się mądrzej i bezpieczniej.

Mirosław R. Derewońko


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę