sobota, 10 grudnia 2016 napisz DONOS@
Wyszukiwarka
Wczytanie

„Autostrada rowerowa” coraz bliżej Łomży

Rowerzyści zyskują nowe szlaki „odnogi łomżyńskiej” o długości około 46,9 km, realizowanej w ramach projektu „Trasy rowerowe w Polsce Wschodniej – województwo podlaskie”. Do użytku oddano odcinek ścieżki rowerowej wraz z kładką dla rowerzystów w rejonie miejscowości Gać. - Aktualnie trwa budowa dwóch odcinków trasy rowerowej, tj. w ciągu drogi wojewódzkiej 679 od miejscowości Gać do skrzyżowania z drogą do Pniewa oraz w ciągu drogi powiatowej na odcinku Stara Łomża nad Rzeką do Siemienia – informuje Paweł Staniurski z Urzędu Marszałkowskiego w Białymstoku. Odnoga z tych 550 km „autostrady rowerowej” przez pięć województw wschodnich do Łomży poprowadzi od wsi Nowe Chlebiotki do Łomży drogami na terenie gmin: Rutki i Łomża.

Prawie 47-kilometrowy odcinek łomżyński „Tras...” wytyczony został w ciągu dróg wojewódzkich, powiatowych i gminnych. Rowerzyści będą mogli 8,7 km naszej trasy pokonać po wybudowanych w ramach projektu ścieżkach rowerowych. Koszt budowy „odnogi łomżyńskiej” wynosi łącznie ponad 7 mln 353 tys. zł (brutto), obejmując budowę trzech wymienionych na wstępie odcinków ścieżek rowerowych, pięciu miejsc obsługi rowerzystów (MOR) oraz oznakowanie trasy.
Na trasie rowerzyści będą mieli do dyspozycji 5 MOR-ów: MOR Grądy Woniecko – gmina Rutki, MOR Lutostań – gmina Łomża, MOR Pniewo – gmina Łomża, MOR Siemień Nadrzeczny – gmina Łomża, MOR Łomża n/rz. Narew – miasto Łomża. Każdy MOR wyposażony będzie w wiatę, stół i ławki, kosze na śmieci, stojaki rowerowe i tablice informacyjne.
Przebieg trasy rowerowej na odcinku łomżyńskim przypomina bardzo szeroko rozciągniętą literę U, obejmującą Łomżyński Park Krajobrazowy Doliny Narwi. Lewa część U zaczyna się w mieście na bulwarze nad Narwią i wzdłuż drogi nad rzeką prowadzi łukiem przez Rybno do Pniewa i Gaci, a dalej mija Lutostań, Kossaki, Grądy Woniecko i Grabowo, po czym w okolicach Strękowej Góry za Wizną odbija ostro na wschód do Białegostoku i na północ do Biebrzańskiego Parku Narodowego (trasę można zobaczyć na stronie greenvelo.pl). - Koszt budowy ścieżki rowerowej uzależniony jest od jej parametrów technicznych, w tym od lokalizacji w terenie (ukształtowanie i podłoże), rodzaju nawierzchni (bitumiczna, betonowa, gruntowa) oraz szerokości – precyzuje Paweł Staniurski, pełniący obowiązki rzecznika prasowego Urzędu Marszałkowskiego. - Przykładowo: koszt budowy ścieżki rowerowej w rejonie miejscowości Gać o długości 1320 m, bez kładki dla rowerzystów, wyniósł prawie milion dwieście tysięcy zł (brutto). Budowa pozostałych dwóch odcinków ścieżek rowerowych: Gać do drogi do Pniewa i Łomża - Siemień powinna zakończyć się w listopadzie br.
„Trasy rowerowe w Polsce Wschodniej” tworzą łańcuch atrakcji przyrodniczych, krajobrazowych i historycznych, realizowany przez pięć województw: Warmińsko-Mazurskie, Podlaskie, Lubelskie, Świętokrzyskie i Podkarpackie.

Mirosław R. Derewońko

Trasa rowerowa w kierunku Lutostani. (fot. Gmina Łomża)
Widok na kładkę z drogi wojewódzkiej nr 679. (fot. Gmina Łomża)
fot. Gmina Łomża
Budowa ścieżki rowerowej  na odcinku Stara Łomża nad Rzeką do Siemienia
Budowa ścieżki rowerowej  na odcinku Stara Łomża nad Rzeką do Siemienia
Budowa ścieżki rowerowej  na odcinku Stara Łomża nad Rzeką do Siemienia
Budowa ścieżki rowerowej  na odcinku Stara Łomża nad Rzeką do Siemienia
Budowa ścieżki rowerowej  na odcinku Stara Łomża nad Rzeką do Siemienia
Budowa ścieżki rowerowej  na odcinku Stara Łomża nad Rzeką do Siemienia
Budowa ścieżki rowerowej  na odcinku Stara Łomża nad Rzeką do Siemienia
cz
pt, 02 października 2015 14:10
Data ostatniej edycji: 2015-10-02 15:41:58

 
 
4lomza.pl Regionalny Portal Copyright © Speed s.c. 2005r - 4too v.1.0