Przejdź do treści Przejdź do menu
wtorek, 23 kwietnia 2024 napisz DONOS@

Modernizacji drogi Łomża – Zambrów prędko nie będzie

Na wykonanie remontu drogi Łomża – Zambrów potrzeba - według szacunków rządowych - ponad 80 milionów złotych. - W chwili obecnej z uwagi na ograniczone możliwości finansowe państwa nie jest możliwe podanie konkretnego terminu realizacji inwestycji polegającej na modernizacji dk 63 na odc. Łomża – Zambrów – podaje Paweł Olszewski, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju, w odpowiedzi na interpelację posła Lecha Kołakowskiego. Jak się okazuje poszczególne odcinki tej drogi, na ministerialnej liście najpilniejszych inwestycji drogowych, znajdują się dopiero w drugiej setce.

Droga krajowa nr 63 jest jednym z ważniejszych ciągów komunikacyjnych w zachodniej części województwa podlaskiego. Według danych z Generalnego Pomiaru Ruchu w 2010 roku na odcinku pomiędzy Łomża a Zambrowem jeździło nią do blisko 6 tysięcy samochodów na dobę. Stan techniczny tej drogi jest dalece niewystarczający do obserwowanego na niej obciążenia ruchem. Negatywnym efektem są zaś wypadki także śmiertelne. Według danych publikowanych przez Europejski Program Oceny Ryzyka na Drogach (EuropeanRoad Assessment Programme) na podstawie danych za lata 2009-2011 odcinek drogi nr 63 Łomża - Zambrów oznaczony był kolorem czerwonym oznaczającym duże, nieakceptowalne społecznie, ryzyko wystąpienia wypadku drogowego – przypominał w interpelacji poseł Lech Kołakowski dodając, że o pilnej potrzebie modernizacji tej drogi przy każdej okazji przekonują go miejscowi samorządowcy oraz policjanci.
- Droga na tym odcinku charakteryzuje się wieloma wzniesieniami i zagłębieniami znacząco ograniczającymi widoczność, oraz możliwość bezpiecznego wyprzedzania. Na większości skrzyżowań brak jest lewoskrętów, a dodatkowym niebezpieczeństwem są zniszczone krawędzie jezdni i pobocza – wyliczał poseł pytając o to m.in. czy GDDKiA ma plany modernizacji tej drogi i kiedy mogłaby ona nastąpić.
Odpowiedź jakiej udzielił wiceminister infrastruktury i rozwoju Paweł Olszewski niestety nie jest optymistyczna. Owszem drogowcy widza potrzebę jej remontu i uwzględniają ją w planach, ale remontu szybko nie będzie. Powodem są pieniądze. Jak wyjaśnia wiceminister na podstawie corocznego badania sieci drogowej w ramach Oceny Stanu Nawierzchni, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ustala odcinki wymagające pilnej interwencji a następnie, w ramach dostępnych środków finansowych, dokonuje niezbędnych prac w celu poprawy standardu ich użytkowania oraz podniesienia poziomu bezpieczeństwa.
- Interesująca Pana posła modernizacja drogi krajowej nr 63 na odcinku Łomża – Zambrów, zgodnie z powyżej wspomnianą intencją została podzielona na trzy odcinki wraz z ustaleniem priorytetów ich realizacji, tak aby odcinki wymagające najpilniejszej modernizacji, zostały szybko i sprawnie zrealizowane – podaje wiceminister wskazując, że w „Planie działań na sieci drogowej” znalazły się ona odpowiednio na pozycji:
- 127, rozbudowa dk 63 na odc. Wygoda – Zambrów, szacunkowy łączny koszt inwestycji został określony na poziomie 38 330,00 tys. zł;
- 150, rozbudowa dk 63 na odc. Łomża – Podgórze, szacunkowy łączny koszt inwestycji został określony na poziomie 30 761,43 tys. zł;
- 169, przebudowa dk 63 na odc. Podgórze – Wygoda, szacunkowy łączny koszt inwestycji został określony na poziomie 14 987,00 tys. zł;
- Jednakże należy również wskazać, iż analiza kosztów planowanych do realizacji zadań oraz przewidywanych limitów finansowych możliwych do przeznaczenia na remonty, przebudowy dróg krajowych jak i poprawę bezpieczeństwa drogowego w skali kraju wykazała, że nie wszystkie zadania zostaną zrealizowane w najbliższej perspektywie – zaznacza wiceminister Paweł Olszewski i podsumowuje, że w związku z powyższym, w chwili obecnej z uwagi na ograniczone możliwości finansowe państwa nie jest możliwe podanie konkretnego terminu realizacji inwestycji polegającej na modernizacji dk 63 na odc. Łomża – Zambrów.


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę