Przejdź do treści Przejdź do menu
piątek, 19 kwietnia 2024 napisz DONOS@

Pociągi znowu pojadą przez Śniadowo?

Polskie Linie Kolejowe przygotują się do możliwości wznowienia ruchu na trasie Ostrołękę – Śniadowo - Łapy. Trasa najprawdopodobniej potrzebna będzie jako objazd dla pociągów towarowych w ramach kolejnego etapu remontu linii kolejowej Białystok – Warszawa, będącego częścią europejskiej Rail Baltica. Aby było to możliwe konieczna jest wymiana torów pomiędzy Śniadowem a Ostrołęką. „Rynek Kolejowy” powołując się na rzecznika Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK podaje, że przygotowania do tej inwestycji już ruszyły.

– Linia wymaga kompleksowej wymiany torów na liczącym 18 km odcinku na szlaku Ostrołęka – Śniadowo, otwarcia posterunku Czarnowo Undy [pomiędzy Śniadowem i Łapami – red.]. Przebudujemy również trzy przejazdy kolejowe. Głównym założeniem prac na tej trasie jest osiągnięcie prędkości minimum 80 km/h. Szczegółowy zakres robót i koszt zostanie określony po uzyskaniu środków na dofinansowanie dla projektu i kontraktu na zabezpieczenie tras objazdowych, w III kwartale 2015. Planowana procedura przetargowa przypada na drugą połowę 2015 r. Planowana data podpisania umowy to pierwsza połowa 2016 r. – mówił serwisowi „Rynek Kolejowy” Maciej Dutkiewicz rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK.

„Rynek Kolejowy” przypomina, że linia kolejowa nr 36 Ostrołęka – Łapy ma 88 km, z czego prawie 50 km pomiędzy Śniadowem a Sokołami jest obecnie wyłączone z eksploatacji. Wskazuje tez, że kilka miesięcy temu zarząd województwa podlaskiego postanowił udzielić PLK dotacji 1,2 mln zł na opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla inwestycji na kilku liniach kolejowych w regionie. Pieniądze obejmują także linie 36 i 49 (Śniadowo – Łomża). Dokumentacja dla rewitalizacji 68,55 km linii nr 36 (na odcinku Łapy – Śniadowo – granica województwa) ma dotyczyć naprawy bieżącej torów, mostów i przepustów, przebudowy peronów, modernizacji przejazdów kolejowych itp. Natomiast rewitalizacja odcinka Śniadowo – Łomża na długości 17,26 km ma dotyczyć wymiany szyn i podkładów, naprawy obiektów inżynieryjnych itp.


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę