Prezydent wyda więcej na promocję...
O ponad 1/4 zwiększył prezydent Łomży tegoroczne wydatki miasta na promocję. Zarządzenie o przeniesieniu 95 tysięcy złotych z rezerwy ogólnej na wydatki związane z promocją prezydent Mieczysław Czerniawski podpisał 30 maja, ale dopiero tydzień później zostało ono opublikowane w BIP. Paradoksalnie dwa dni wcześniej przed podpisaniem zarządzenia przez prezydenta, radni miasta wydatki na promocję zmniejszyli o 7,5 tys zł.
Zgodnie z decyzją prezydenta tegoroczne środki jakie samorząd może wydać na swoją promocję wzrosły z 345 tysięcy 975 złotych do 440 tysięcy 975 złotych. To jedna z większych zmian w budżecie dokonana zarządzeniem prezydenta z 30 maja 2014 roku. W tym samym rozdziale Administracja Publiczna prezydent przesuwając kwoty wygospodarował także 40 tysięcy złotych na wzrost działu „wynagrodzenie bezosobowe” o ponad 60% w stosunku do dotychczasowych zapisów budżetu (przed zmianą było 60 tys. zł, po jej wprowadzeniu jest 100 tys zł).
Z Wiosennej na Wojska Polskiego
Największą kwotowo zmianą w budżecie jest zaś dołożenie środków do planowanego remontu fragmentu ulicy Wojska Polskiego. Prezydent przesunął na ten cel dodatkowe 311 tys zł. Pieniądze pochodzą z ograniczenia o taką kwotę środków zapisanych w budżecie miasta na remont ul.. Wiosennej. Dzięki temu miasto na remont Wojska Polskiego może wydać już 1 mln 311 tys zł, czyli akurat wystarczy na pokrycie najniższej ceny, którą zaproponowała łomżyńska firma BIK Projekt.
Kolejne istotne zmiany w budżecie dotyczą działu oświaty. W sumie prezydent poprzesuwał tu „zgodnie z przełożonymi wnioskami” niemal 266 tys zł.