Przejdź do treści Przejdź do menu
sobota, 20 kwietnia 2024 napisz DONOS@

Mleka wyprodukujemy za dużo

Producenci mleka nie unikną już kar za nadprodukcję. W kończącym się roku kwotowym 2013/2014 przekroczenie krajowego limitu produkcji mleka wyniesie około 2% szacuje Agencja Runku Rolnego, która podała dane skupu za luty. Do podmiotów skupujących w tym miesiącu rolnicy dostarczyli o 7,4% mleka więcej niż przed rokiem a w całym okresie IV 2013 – II 2014 ilość skupionego mleka ukształtowała się na poziomie wyższym o 2,23% niż rok wcześniej.

W miesiącach kwiecień 2013 – luty 2014 do podmiotów skupujących dostarczono ok. 9,2 mld kg mleka po przeliczeniu na mleko o referencyjnej zawartości tłuszczu (wg danych zaczytanych do systemu informatycznego ARR na dzień 25.03.2014 r.). Stopień wykorzystania kwot indywidualnych przysługujących dostawcom hurtowym po 11 miesiącach roku kwotowego 2013/2014 wyniósł ok. 93,04%. Natomiast szacunkowy stopień wykorzystania kwoty krajowej dostaw ukształtował się na poziomie 92,80% .
W sytuacji, gdy dynamika skupu mleka z ostatnich 11 miesięcy utrzyma się na porównywalnym poziomie w ostatnim miesiącu roku kwotowego, prawdopodobieństwo przekroczenia przez Polskę kwoty krajowej dostaw wyniesie ok 2%, co skutkować będzie koniecznością uiszczenia opłaty wyrównawczej - podała ARR w komunikacie
Przypomnijmy już w ubiegłym roku rolnicy płacili po blisko 4 grosze kary za każdy kilogram mleka wyprodukowany ponad limit, ale wówczas krajowa kwota dostaw została przekroczona zaledwie o 0,15%. W tym roku kary będą odpowiednio wyższe.


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę