środa, 07 grudnia 2016 napisz DONOS@
Wyszukiwarka
Wczytanie

Czynsz w nowej hali po kosztach: 17zł + vat + opłaty

Proponowana przez Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej opłata za najem lokali w budowanej hali targowej przy dworcu PKS w Łomży wynosi 17 zł netto za 1 m.kw. miesięcznie plus zaliczka na ogrzewanie oraz opłaty za prąd i wodę – podał ratusz infomując o spotkaniu z kupcami z dawnego miejskiego targowiska, którzy mają pierwszeństwo w ubieganiu się o lokale w nowej hali targowej. Będzie w niej 85 pawilonów handlowych. Zgodnie z propozycją władz miasta kupcy sami powinni porozumieć się odnośnie przydziału lokali, a jeśli na dany lokal chętnych będzie więcej... będzie losowanie.

Nowobudowana hala targowa
Nowobudowana hala targowa

Podczas spotkania prezydenta Mieczysława Czerniawskiego z kupcami  „uprawnionymi do przeniesienia” do nowej hali – to 68 kupców, którzy handlowali na dawnym targowisku miejskim – przekazano że zostaną poinformowani przez MPGKiM o wymogu złożenia oświadczenia woli o najmie pawilonu. Zainteresowani w określonym terminie będą mogli wskazać tylko jeden pawilon. W przypadku, gdy na konkretny lokal wpłynie więcej oświadczeń o woli najmu, jego najemca zostanie wybrany drogą losowania przy udziale zainteresowanych stron, a osoby przegrywające będą mogły złożyć oświadczenie woli o najmie innego boksu, nie zastrzeżonego do najmu przez innego kupca. Wynajem pozostałych wolnych pawilonów objęty ma zostać ogólnie dostępnym przetargiem nieograniczonym. 

Jak podał ratusz przekazywane kupcom pawilony będą wyposażone w ogrzewanie, podejście odpływowe kanalizacyjne (jedno na 2 pawilony, w części środkowej jedno na 4 pawilony), przewód wodociągowy, obwód elektryczny 1 fazowy przy czym każdy najemca będzie zobowiązany we własnym zakresie zainstalować tablicę bezpiecznikową z zabezpieczeniami na poszczególne obwody odbiorcze – oświetlenie boksu, gniazdka. Najemcy we własnym zakresie będą musieli wykonać także posadzki z płytek gresowych, terakoty lub wykładziny PCV. Na razie nie wiadomo dokładnie od kiedy będą mogli wprowadzać się do hali. Jej budowa powinna zakończyć się do końca listopada, ale później trzeba będzie przeprowadzić jeszcze procedury odbioru i uzyskać pozwolenie na użytkowanie budynku. 

Uczestniczący w spotkaniu radny Witold Chludziński, przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej mówi, że kupcy raczej optymistycznie przyjęli przedstawione im przez prezydenta i pracowników ratusza informacje – także to dotyczące spodziewanej ceny najmu lokali. Cenę tę wyliczono w oparciu o kalkulacje kosztów MPGKiM, które ma zarządzać halą. Wychodzi z nich, że opłata za najem lokali powinna wynosić 17 zł netto za 1 m.kw. miesięcznie (do tego należy doliczyć zaliczkę na ogrzewanie oraz opłaty za prąd i wodę), ale ostateczną decyzję w tej sprawie, po analizie, podejmie jeszcze prezydent Łomży. 
W zbudowanej obok hali wiacie targowiska mają obowiązywać opłaty aktualnie obowiązujące dla handlu na „gołym” targowisku miejskim.

161121091207.gif
cz
śr, 06 listopada 2013 16:41
Data ostatniej edycji: 2013-11-07 09:38:43

 
 
4lomza.pl Regionalny Portal Copyright © Speed s.c. 2005r - 4too v.1.0